Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller og ekstrem kvalme.

Redigeret 22 juni, 2015, 03:01 i Prævention
Hej.

Jeg begyndte på min første pakke p-piller i torsdag (dvs. at jeg nu har taget fire piller.)

Siden jeg begyndte har jeg haft EKSTREM kvalme. Fredag morgen troede jeg det var pga. eksamensnervøsitet og for lidt nattesøvn, men lørdag og søndag morgen har jeg sågar kastet op flere gange pga. det.

Jeg tager pillerne Femicept, og der står ganske vist i indlægssedlen, at man kan få lette bivirkninger såsom kvalme. Jeg vil ikke ligefrem kalde dette ''let kvalme''. Det er begrænset, hvad jeg har indtaget af mad de to sidste dage.

Er der andre der har oplevet det samme i forbindelse med opstart på p-piller. Hvor lang tid kan jeg forvente det bliver ved? Og er det for tidligt at overveje og stoppe eller få et andet mærke? Evt. nogle gode råd til at mindske den forbandede kvalme?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er p-piller jo hormoner som kroppen jo overhovedet ikke har brug for, og rigtigt mange kan slet ikke tåle at få disse unødvendige hormoner tilført.

    Jeg tror din krop protesterer ganske gevaldigt mod at få tilført det her, og jo, det kan da godt være det vil aftage noget, og måske et andet mærke er bedre til at "bedøve" kroppens naturlige protest - men generelt mener jeg, du bør lytte til din krop og smide de p-piller langt pokker i vold og bruge en anden præventionsmetode.

    Men bevares - jeg finder det generelt helt forkert, at unge piger skal indtage medicin, der har til formål at hindre kroppens naturlige funktioner.
Log in eller Registrér for at kommentere.