Hjem Familieliv Store børn

Angst i klassen

Redigeret 15 september, 2017, 14:20 i Store børn
Hej. Jeg er en 13 årig dreng som går i 6. klasse. Indenfor de seneste uger er jeg begyndt at ryste og blive urolig ved høje lyde. Nogle gange er det okay når mine kammerater råber højt, men andre gange bliver det voldsomt for mig, hvor jeg som sagt begynder at ryste/urolig og bliver nød til at gå udenfor. Det eneste der hjælper er at tage nogle høretelefoner på og gå udenfor døren, og så skrue fuldt op for musikken.

Mit spørgsmål er nu: Har jeg en form for angst eller anden sygdom, når jeg ikke har oplevet det før, og når jeg alligevel godt kan holde min egen musik ud?

Kommentarer

  • Kære Frederik
    Har du talt med andre voksne om det? Det lyder som om du er ret bevidst om hvad der sker med dig og hvad du f.eks. kan gøre i situationerne. Flot. Det kan være du ikke er alene i klassen om at synes det er svært med råberiet. Det måske en god ide at fortælle en lærer om det. Måske har I en ærgerlig råbekultur i klassen, som der skal gøres noget ved.

    Der er mange mennesker som er sensitive. Man kan være sensitiv på forskellige måder. Måske er du det man kalder særligt sensitiv og at det for dig udspiller det sig i forbindelse med hørelsen. Andre er sensitive i forhold til det tøj de har på kroppen, i forhold til kulde/varme, i forhold til smag osv. I dit tilfælde kan det være en ide at arbejde med koping strategier, hvor man f.eks. flytter fokus. Det skal du have hjælp til.

    Ønsker lykke til og jeg håber at du får det sagt til nogen som vil hjælpe dig på den ene eller anden måde.
Log in eller Registrér for at kommentere.