Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med seksuel stimulering grundet manglende forhud

Redigeret 18 juni, 2015, 07:20 i Åben debat for mænd
Hej.

Jeg er 27 år og har fået foretaget en omskæring som 4 årig grundet forhudsforsnævring. Jeg har aldrig haft problemer med onani eller erektion, men har aldrig oplevet at kunne få udløsning under samleje, sågar nærmest at mærke noget som helst i samleje med en kvinde (også i forhold til blowjobs og håndjobs).
Jeg har i mange år haft svært ved at hitte ud af, hvad dette har skyldtes og har frygtet det har været noget psykisk, men syntes stadig ikke helt dette kunne forklare det.
Der har for nyligt været et større fokus på uhensigtsmæssige konsekvenser ved mandlig omskæring og jeg har læst nogle studier med rapporter fra mænd og partnere om vanskeligheder med seksuel stimulation grundet manglende sensitivitet i bl.a. glans og skaft (grundet mindre forhud).
Det var som om et lys (eller et mørke) gik op for mig og al den tvivl, frustration og smerte jeg har haft i løbet af min ungdom, lod nu til at give "mening" eller i hvert fald at have en årsag jeg kunne forholde mig til.

Jeg har kontaktet min egen læge som henviste mig til en special-sygeplejerske, som gav nogle tips, men stemningen var også at hvad er tabt, er tabt.

Jeg har kigget på nettet og fundet eksempler på metoder til at udstrække den resterende forhud gennem bl.a. tugging, der ikke gendanner de tabte nerver, men måske over tid skulle kunne give glansen mere beskyttelse og derved genvinde den naturlige fugtighed som tabes grundet udviklingen af hård hud.

Jeg ved dette er et ret så tabu-emne og er skræmt over at dette har været del af lægepraksis i så mange år.

Er der nogen herinde som evt. har erfaring med emnet?

M.v.h. Søren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad er det, du ønsker debatteret?:

    - omskæring generelt
    - fordele/ulemper ved omskæring
    - tugging

    Det må have været en slem forsnævring, du havde som 4 årig, for normalt skærer man da ikke forhuden af i den alder.
  • Indstillinger
    Størstedelen af min familie har haft problemer med for stram forhud, men kun jeg er blevet omskåret for det. Kan også være jeg har været 3... Jeg har svage minder om hændelsen og smerten.

    Jeg er interesseret i muligheder for at genvinde sensitiviteten og evt. udvide den resterende forhud (bl.a. gennem tugging).

    M.v.h. Søren
Log in eller Registrér for at kommentere.