Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Peru Balsam

Redigeret 13 juni, 2015, 04:11 i Allergi
Hjælp.......har lige fået en lappetest, og slår ud på Peru Baldam som bla. er relaterede til mange kemiske allergener ( Benzyl, Eugenol mm ). Bla. også kanel, paprika, vanilie og fl. krydderier. Også i kosmetik og cremer.

Kan godt finde oplys. om ovenstående, men MANGLER at høre fra noget der evt. selv har det. Hvor findes det i dagligdagen, er det i Nivea, Lion bar, cola, Zendium osv.

Så skriv meget gerne hvis du ved i hvilke dagligdags produkter dette findes i :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har været overfølsom for det samme, det første jeg tænkte var.. "hvordan skal jeg nu holde jul" :) brunkager / småkager / gløgg..

    Man kan jo læse på etiketten af cremer o.s.v - jeg fandt f.eks. ud af, at Aldis deodorant, kunne jeg tåle.

    Men jeg husker ikke, hvor mange år der gik, før jeg ikke var overfølsom overfor Peru balsam...det næste jeg blev overfølsom for, var krom..som blandt andet findes i læder-fodtøj.
  • Indstillinger
    Tak :-) Kan du huske om der var mad du ikke kunne tåle ?
  • Indstillinger
    Jeg husker især citrus, bare en danskvand med citrus var nok til, at jeg reagerede.
  • Indstillinger
    Har jeg også hørt + tomater. Reagerede du med nældefeber, kløende håndflader eller kløe i mund ?
  • Indstillinger
    Jeg reagerede med hovedpine, så vidt jeg husker...og hvis jeg skulle skære mange tomater ud, fik jeg kløe og røde fingre. Men mærkeligt nok, kunne jeg godt spise tomater :)
Log in eller Registrér for at kommentere.