Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP HURTIGT - tog fortrydelsespille men virker den?

Redigeret 18 juli, 2015, 17:09 i Kvindelige sexproblemer
Efter 8 timer, tog jeg en fortrydelsespille, men har fået at vide at 2 uger efter ens menstruation har man ægløsning, hvilket er her hvor man bedst kan blive gravid. Er jeg sikker på at fortrydelsespillen virker, jeg skal hele tiden tisse, og jeg plejer ikke at tisse så meget? Er virkelig i tvivl.
Dette skete for 4 dage siden.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg gætter på, at du mener, at du har taget en fortrydelsespille 8 timer efter et ubeskyttet samleje?

    Og den pille har du vel købt et sted? Ved al medicin – også fortrydelsespiller, ligger en indlægsseddel. Den vil jeg foreslå dig at læse. Pillen har med overvejende sandsynlighed virket efter hensigten.

    Og så skriver du: ”men har fået at vide at 2 uger efter ens menstruation har man ægløsning, ... ”

    Hvad har det med sagen at gøre?

    Noget tyder i den grad på, at du har brug for noget helt elementær seksualvejledning. Hvis man føler sig voksen nok til at have sex, bør man altså også være voksen nok til at have sat sig ind i, hvad det handler om, hvordan ens cyklus fungerer, hvordan man passer på sig selv og hinanden, og tage det voksne ansvar.

    En fortrydelsespille er stærke sager, som din krop faktisk ikke har specielt godt af – og da slet ikke at få for meget af, hvorfor du bør sørge for prævention – og det hver eneste gang. Fortrydelsespillen kan også sagtens få lavet lidt ravage, så hvis du er vant til et helt fast interval mellem dine menstruationer, kan der faktisk godt komme lidt rod i det.

    Det er sådan set korrekt nok, at man har størst mulighed for graviditet midt mellem to menstruationer, men især i de unge år, er man faktisk meget fertil, så man bør aldrig – aldrig – satse på den slags beregninger.

    Du skal ikke ”kun” tænke i graviditet, men også i kønsoverførte sygdomme, så kondomet på - hver gang; og det helt fra start til slut. Vil fyren ikke være med til det, bør du faktisk passe på dig selv og sige nej til ham.

    Så – sørg for noget ordentlig information. Søg evt her på nettet efter seriøs vejledning, eller gå på biblioteket, der har mange gode bøger om emnet, så du kan blive ordentligt rustet til den del af livet.

    At du skal tisse hele tiden, har intet med det at gøre – du er sikkert bare nervøs, og hvor dejligt er det grunden at have sex, hvis du hver gang skal være nervøs bagefter, fordi du ikke ved, hvad der sker?
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg har haft menes lign følelser i dag. Og brunligt slimet udflåd både for 3 dage siden. Men det blev Hvidt igen. I dag opdagede jeg så at det var det samme brunlige slimet udflåd. Det bekymrer mig lidt da min ægløsning for 18 dage siden og sex med kæresten dagen efter ægløsning.
    Jeg er på p-piller men valgte at springe min menes over igår pga ferie. (Det er 3.gang jeg springer den over pga ferier og andet)
    Jeg tog en graviditetstest i dag og den var negativ.
    Men det bekymrer mig stadig hvorfor hulen mit udflåd ser sådan ud.
    Tidligere på denne uge har jeg desuden været i behandling for blærebetændelse med Penicillin, så jeg ved ikke om det er det der skyldes det brune slimede udflåd.
    Hvad tror i?
Log in eller Registrér for at kommentere.