Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knude under navlen og omkring endetarmen

Hej, jeg er en 21 årig mand, omkring 180 høj og jeg vejer 84kg

For et par dage siden lagde jeg mærke til at jeg havde en knude tæt ved endetarmen, omkring 1cm væk fra åbningen, den er lidt hård, men ikke specielt stor, omkring 0.5-1 cm, udover det har jeg lidt svien af og til efter at have lavt stort, og jeg havde meget lidt blod på toilet papiret den dag

Jeg har også en knude lige under navlen under huden som jeg kan tage fat i, den er omrkring samme størrelse som den ved min endetarm og lidt hård, den er også lidt øm hvis det er jeg presser på den, dog har jeg vidst at jeg har haft den i et stykke tid, jeg har dog læst at det måske kan være navlebrok.

Jeg har ikke kunne sove og slappe af ordentligt lige siden jeg fandt ud af at jeg har den knude omkring min endetarm, eftersom jeg næsten konstant er bange for det måske er kræft, jeg har tænkt mig at tage en tur til lægen, men det ville være dejligt hvis i måske kunne fortælle mig hvad jeg har?

Jeg har tænkt mig at tjekke det her opslag rimelig ofte, så hvis i har spørgsmål så spørg endelig, hvis der er noget i har brug for at vide, så vil jeg svare hurtigst muligt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Som jeg skrev til dig i dit første indlæg er det sikkert en hæmoride. Det svarede du ikke på. Så jeg undrer mig over, hvad du forventer.
    Jeg mener ikke du kan få en bedre diagnose på en debat.


    Nu er der så kommet en ekstra knude til.
    Jeg synes du skal gå til din læge og blive undersøgt, for du er alt for urolig.
  • Indstillinger
    Det er en rigtig dårlig ide, at oprette en ny debat om det samme emne hele tiden. Det skaber kun forvirring - ikke mindst for dig selv.

    Ingen på et debatforum kan give dig en diagnose - kun komme med forslag, og hæmoride var også min første tanke.

    Hvad den anden knude er, ved heller ikke jeg, men hvorfor dog gå og frygte alt muligt, få ødelagt sin nattesøvn osv., når du faktisk kan/bør kontakte din læge?

    Hvis det er alvorligt, gælder det da om at komme i behandling hurtigst muligt, og hvis det ikke er noget alvorligt, gælder det ligeledes om at få ro i sjælen.

    Så - gå til læge, få en professionel diagnose og behandling.
Log in eller Registrér for at kommentere.