Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knude omkring endetarm

Hej, jeg er en 21 årig mand og var lige på toilettet for at lave stort, da jeg tørrede lagde jeg mærke til at der var (meget) lidt blod på toilet papiret, bare et par små strejer på nogle få millimeter og at jeg har en lille knude omrking ½-1 centimeter fra åbningen, dog har jeg opdaget lidt rødt i min afføringing en gang før, jeg tror det var omrking 1½ måned siden.
Jeg har været nogenlunde træt i et stykke tid nu, men det svinger meget, så jeg tror ikke det er et symptom, mere fordi jeg sover meget nogen gange og andre gange bare hvad en normal person ville sove, gennemsnitligt i en uge, tror jeg at jeg sover 8-9 timer om dagen, hvor i hverdagene omkring 7½ og i weekenderne omkring de 10-12. Udover det har jeg haft lidt svien efter afføring nogengange, som varer 1-2 minutter, gennemsnitligt 1 ud af 4-5 gange tror jeg, jeg er ikke sikker på hvor lang tid det har stået ved, ihvertfald mere end en måned. Jeg har aldrig ondt omkring endetarmen udover det, dog var der et kort stykke tid hvor hver gang jeg pruttede sviede det en smule ved siden af endetarms åbningen.
Jeg sidder selvfølgelig og håber på det er ingenting, men det er nok lidt ønske tænkning. Det ville være dejligt hvis du kunne fortælle mig lidt om hvad jeg måske har? Jeg har undersøgt lidt selv, og det siger det kunne være mange ting, hæmoride, endetarms kræft og så videre, fik det helt dårligt af at læse det og tænke på jeg måske havde det

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.