Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

sex og kyssesyge?

Redigeret 6 juni, 2015, 10:24 i Åben debat om sex
hej, jeg har nu haft kyssesyge en uges tid nu (hvor min kyssesyge var slem, dog ved jeg ikke hvor lang tid præcist, jeg har haft kyssesyge, da jeg har troet jeg bare har været forkølet med ondt i halsen)
I starten, hvor jeg vidste jeg havde kyssesyge, var mine mandler helt hævede og med hvide belægninger. Her kunne jeg ikke spise eller trække vejret.
Nu er min hals nogenlunde normal og den er kun meget lidt øm. Men jeg er stadig træt.

Jeg vil derfor høre om jeg kan have sex med min kæreste, når jeg kun føler jeg er træt og en smule øm hals?? eller hvor lang tid skal jeg vente?

(info: pige, 17 år)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Med mindre at denne kæreste er absolut og aldeles helt ny, så er sandsynligheden for, at du allerede HAR afleveret smitten til ham altså overvejende.

    Om han så også udvikler kyssesyge - eller mononukleose, som det rent faktisk hedder - er så spørgsmålet. Langt de fleste har haft den virus som børn, og er derfor immune overfor sygdommen.

    Du er vel informeret om, at du skal tage den med ro i et godt stykke tid?

    Jeg vil bestemt mene, at der ikke er nogen problemer i at have sex, men måske det ikke lige skal være de helt vilde seksuelle øvelser, hvis I er til den slags.
Log in eller Registrér for at kommentere.