Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stop på p-piller..

Redigeret 1 juni, 2015, 07:15 i Prævention
jeg tog min sidste p-pille for ca 1 måned og 18 dage siden.
2-3 uger efter havde jeg ubeskyttet samleje, og de sidste 3 dage har jeg haft ekstrem kvalme og underlig form for mavesmerter. her til aften begyndte mine bryster at blive meget omme. jeg lagde mig ned på siden hvor jeg så mærkede en kraftig smerte i det nederste bryst og derefter en summende smerte (jeg har aldrig haft ømme bryster før nu i forbindelse med de voksede eller menstruation) . der er ikke kommet nogle tegn på menstruation.

jeg er usikker på det bare på grund af jeg er stoppet på mine p-piller?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tegn på graviditet er det IKKE. Så jeg vil da tro det er fordi du er stoppet med p piller.
    Men om du er gravid, når du har haft ubeskyttet samleje, det kan ingen vide.
  • Indstillinger
    det jeg søger svar efter er om det er normalt ens menstruation udbliver ved stop på p-piller og hvor længe det evt kan udblive?
  • Indstillinger
    Det er jeg klar over og jeg svarede da også jeg ville tro det var p pillerne. Men ingen kan give garanti.
    Det er forskelligt fra den enkelte hvor lang tid der går. For nogen går det i orden med det samme. For andre går der længere tid.
  • Indstillinger
    Persille har fuldstændigt ret.

    En af rigtigt mange ting, man lige "glemmer" i farten, når der kritikløst udskrives recept på p-piller - p-midler - er, at oplyse om hvad der kan ske, når man stopper.

    Nogle bliver gravide endog meget hurtigt, for andre (nok de fleste) går der nogen tid, og for nogle kan der gå endog meget lang tid - op til et par år, hvor man er under påvirkning af disse hormoner. Ægløsning, der jo er en forudsætning for menstruation, kan altså gode lade vente på sig.

    Især det sidste kan jo risikere at blive et ret så stort problem, hvis man har taget p-midler i mange år, og så - når man er i midten af 30-erne - gerne vil have barn. På det tidspunkt tikker det biologiske ur jo ret så hurtigt.

    De symptomer, du beskriver kan måske godt have noget at gøre med dit p-pille stop, de har i hvert fald intet med graviditet at gøre. Det er kun de færreste, der mærker nogen form for symptomer i de første uger.

    Men - derfor kan du da sagtens være gravid, når du nu har haft ubeskyttet samleje. Tag derfor en test, når der er gået 2-3 uger efter det ubeskyttede samleje. I hvert fald hvis ikke du ønsker graviditet.

    Ellers haster det jo ikke - så skal du nok opdage det. Smil.
Log in eller Registrér for at kommentere.