Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kryptering

Jeg skal til specialtandlæge snart.
Jeg skal have krypteret en tand sagde min tandlæge.
Men hvad betyder det helt præcis?

Kh. Freja

Kommentarer

  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 30 maj, 2015, 04:30
    Ja, jeg kan ikke hjælpe dig med svaret, men det burde din tandlæge da gøre.

    Aldrig i livet om jeg ville acceptere at en læge eller tandlæge gjorde noget ved mig, som jeg ikke først fik forklaret, hvad var. Ligeledes ville jeg da heller aldrig give f.eks. en håndværker lov til bare at gøre noget ved min bolig, som jeg ikke aner, hvad er.

    Der er intet galt i, at man ikke kender alle disse fagudtryk og derfor beder om en klar og tydelig forklaring på, hvad det drejer sig om, og hvorfor man vil gøre dette. Og - forstår man ikke forklaringen første gang, så må man bede om at få den en gang til. Det er dig og din krop/dine tænder, det handler om.

    Faktisk synes jeg, det er for dårligt at der bare slynges et udtryk ud, som man altså ikke kan forvente alle kender.

    Så - bed om en forklaring - og bed om den først.
  • Indstillinger
    Jeg ville gerne hjælpe dig, men jeg ved ikke, hvad det er i forhold til din tand. Kryptering betyder at skjule, men kan du ikke fortælle lidt mere om, hvad der er galt med tanden.

    Har gennem min mand hørt om mange fagudtryk fra tandlæger, har lige spurgt ham, men han må melde pas, og mener at du måske har misforstået et eller andet.

    Men du kunne jo også ringe til din tandlæge og spørge.
Log in eller Registrér for at kommentere.