Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tissetrang, kraftig lugt og brændende fornemmelse

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skal jeg til gynækolog imorgen. Hvordan tror i hun vil udføre undersøgelsen? Scanning eller bliver det også tjek i underlivet med redskaber???
  • Indstillinger
    Det bliver nok uden tvivl også med redskaber, så pågældende også kan undersøge og i hvert fald visuelt tjekke dine slimhinder. Måske der skal tages en prøve - kan være f.eks. en vatpind, der bliver rullet henover slimhinden. Hvis du er lidt nervøs for undersøgelsen, så bed gynækologen forklare, hvad han/hun skal foretage sig, inden I går i gang - og derudover sige, hvad han/hun gør, inden det sker.

    Pøj pøj med det :o)
  • Indstillinger
    Hun tog vist 3 prøver. Først en undersøgelse hvor hun samtidig kunne tjekke via skærmen. Dernæst vatpind og på et tidspunkt brugte hun en metalting, og mærkede efter livmoder med fingeren. Alt var normalt. På et tidspunkt brugte hun en lang vatpind som ramte blæren, altså det var ret ubehagelig og hun sagde også selv at det ville gøre ondt (ved ikke hvad det er til at tjekke for)

    Hun nævnte at ved gentagne urinvejsinfektion er det med i pakken at man også får CT scanning af nyrer, og cystoskopi. Har fået tid til cystoskopi til august. Ved ikke helt hvornår CT scanningen finder sted.

    Har i prøvet begge undersøgelser?

    Hun spurgte om der var nogen i familien der havde haft nyresten. Fik det for 3-4 år siden og hun synes det var usædvanligt (!) og at det måske var derfor jeg havde gentagne urinvejsinfektioner.

    Spurgte også om jeg kunne fejle noget alvorligt (er typen der hurtig kan gå i panik nemlig) og det sagde hun nej til.

    Håber på at høre fra jer :-)
  • Indstillinger
    Kære piger

    Har i oplevet at der var meget lidt frisk blod efter at havd været på toilettet og tisset (altså på papiret)

    Jeg oplevede det idag og det virker lidt som nyresten? Har ikke fået brev omkring CT scanning endnu. Men cystoskopi er først til august
  • Indstillinger
    Jeg har heldigvis aldrig oplevet blod i urinen.
    Synes helt klart du skal kontakte lægevagten hvis du har smerter og mistanke om nyresten.
  • Indstillinger
    Jeg magter det ikke mere. Er virkelig træt af min tilstand. Forstår heller ikke at jeg skal blive ved med at tage penicillin til min cystoskopi undersøgelse i august. Min egen læge vil have en urinprøve igen imorgen og HVIS der blod i urinen vil han sende mig videre til CT scanning, ellers ikke. Selvom der ikke er blod, kan det stadig være værd at sende mig til CT scanning også. Kan jo ikke fortsætte med at have det sådan her i 1,5 måned endnu.
  • Indstillinger
    Har også fået svar fra prøverne fra gynækolog - der er ikke påvist vækst af bakterier, bakterier i podning eller klamydia.
  • Indstillinger
    Tænker du skal snakke med din læge, om ikke det vil være hensigtsmæssigt at få henvisningen til cystoskopi fremskyndet, hvis dine symptomer er uholdbare. Du kan ved at spørge din læge højst få et nej.
  • Indstillinger
    Hejsa. Jeg var til CT scanning i torsdag og afventer nu svar. Ved i hvor lang tid der går før svaret kommer til ens egen læge?

    Nitruframatin pillerne har hjulpet på tissetrængheden, men den stærke lugt er der stadig.

    Har i stadig de samme symptomer? Ser frem til at høre fra jer.
Log in eller Registrér for at kommentere.