Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fingerspids smerter.

Redigeret 19 maj, 2015, 08:23 i Åben debat om smerter
Hey folkens.

Min venstre hånds fingre, kan genere mig engang i mellem. Jeg har ikke snurrende eller den slags forstyrrelser i fingrene. Men jeg har nok nærmere sagt følsomme fingerspidser, som kan give nogle små smerter i det yderste led. Smerter kommer ved at jeg f.eks. sætter pegefinger, Langefinger eller ringefinger (det er dem som genere) på et bord. og rykker dem frem og tilbage. Det er dér, den lille stikken/smerte kommer. Hvis jeg bare holder hånden ud i luften er der intet. Men det er ligeså snart at fingrene rør noget.. Skal dog sige at jeg designe meget på computeren.

Benytter mig af en Mac, som har et trackpad ved siden af sig, og det er de 3 fingre som jeg benytter mest til trackpadet. Min teori er at jeg måske har slidt det yderste lag en smule, som så gør at det kan genere. For jeg arbejder rigtig meget foran computeren.

Jeg kan sidde i mere end 5 timer. hvor mine fingre kører frem og tilbage på et trackpad. Op og ned, til side og til side, osv. Så jeg ved ikke om det bare er fordi jeg har slidt en smule på det yderste lag. I så fald, findes der noget jeg kan påfører på det ømme led?

Tak på forhånd.

Med venlig hilsen

Jakob :)
Log in eller Registrér for at kommentere.