Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Få eks tilbage

Redigeret 17 maj, 2015, 22:13 i Samliv
Hej undskyld den lange smøre
Jeg skriver dette da jeg er meget ulykkelig og ikke ved hvad jeg skal gøre. I dag er det lørdag, og i tirsdags valgte min kæreste at slå op med mig. Vi begge elsker hinanden så uendeligt meget og har altid elsket hinanden. Vi blev kærester første dag vi startede på gymnasiet og har hold 21 måneder derefter. Vi har altid haft den tro at vi nu havde fundet vores ståsted og det var os to for evigt, selv vores venner har også troet det. Vi har altid været sammen, vores hverdag bestod af hinanden. Desværre gik det galt for 1måned – 1½måned siden. Vi var sammen havde aldrig noget at lave. Vi var sammen og så satte vi en film på, dette gjorde det på en måde akavet. Vi begyndte at let blive irriteret på hinanden, og samtidig stikke lidt til hinanden og være vred på den anden, uden grund. Som sagt har vi altid holdt af hinanden, dette har betydet selvom disse problemer har været der var vi stadig sammen næsten dagligt. Dette gjorde det kun være, for et par uger siden tog vi en snak hvor det hele endte lidt underligt, vi kunne ikke finde ud af hvad problemet var og hun begyndte at snakke lidt om vi måske bare ikke hørte sammen mere. Dette endte så ikke ud i noget, ligeså hurtigt det hele blev godt igen gik det ned af bakke og vi blev hurtigt uvenner over små ting igen. I tirsdag aftalte vi så at mødes efter hun havde taget en del afstand fra mig i noget tid. Her slog hun så op, fortalte mig at hun ikke kunne det her forhold mere da hun ikke er glad. Hun fortalte mig at det har været de 2 bedste år i hendes liv hun har kendt mig, og ligeså har jeg det med hende. Efter det var jeg helt ødelagt. Onsdag morgen vælger jeg så at skrive en besked til hende at, jeg håber hun er okay, hun svarede hun var virkelig ked af det og at vi nok ikke skulle skrive sammen her i starten. Efter dette er vi stadig venner på Facebook, Instagram og Snapchat dog har hun slettet vores forhold på Facebook.
Nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal gøre for jeg gider ikke tage kontakt til hende når hun ikke ønsker at vi skal have kontakt her i starten. Men problemet er jeg ønsker hende så uendeligt meget tilbage, så jeg vil gøre alt.
Bruddet på forholdet har virkelig givet mig en øjenåbner. Jeg kan nu sætte en finger på det problem vi havde i forholdet. Vi gav ikke hinanden nok plads og vi var begyndt at tage forholdet som en selvfølge, hvilket resulteret i at vi ikke plejede vores forhold. Vi lavede aldrig nogle specielle ting til sidst, såsom at tage ud og spise eller shoppe som vi gjorde i starten, hvilken gjorde at vi bare var hjemme hos en og lavede ingenting.
Hvad skal jeg gøre? Er det muligt jeg kan få hende tilbage, for det er det eneste jeg har lyst til nu.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad var I, da I begyndte at komme sammen? 16-17 år? Nu er der der gået to år, og I var kommet til at bare sidde hjemme hos enten den ene eller den anden, uden at foretage jer noget – hverken sammen eller hver for sig?

    Helt ærligt – kan du virkelig se dig selv leve sådan resten af dit liv? Fuldstændigt tomt og kedeligt – uden udfordringer, uden liv og gnist?

    Jeg synes, din kæreste har taget en ret så fornuftig beslutning, og det tror jeg faktisk også du vil indse, når der er gået nogen tid. I er unge, I skal da ud og more jer, opleve livet, ungdommen uden at skulle sidde hjemme og se på en partner hele tiden.

    Hvis hun kommer tilbage til dig, fordi du lige her og nu er så ked af det, så vil I om 10 -15 år, når I måske sidder med et barn eller to, hus, villa, vovse osv, nok virkelig føle, at I har tabt hele jeres ungdom på gulvet, især da, når I allerede nu er der, hvor I ikke kan finde ud af at give hinanden plads, gøre ting hver for sig, more jer sammen og hver for sig osv. Jeres liv hidtil ser ud til at være temmelig indholdsløst – i hvert fald som du beskriver det, og synes du virkelig selv, at det er drømmelivet de næste mange, mange år?

    Jeg synes klart, du skal respektere din venindes beslutning og holde dig på afstand. I ses vel stadig i skolen osv, og der kan du naturligvis hilse venligt på hende og få en sludder, hvis det er, men ellers bør du faktisk lade hende være i fred. Så kan du stille og roligt komme dig over det her – og med tiden kan I måske igen blive bedre venner – og tja... Hvis I virkelig er skabt for hinanden, så kan det da godt være at I – når I en gang har fået ”løbet hornene af jer” - kan finde sammen igen.

    Men – lad være med at satse på det – hvis det er meningen, så sker det helt af sig selv, og hvis ikke, så vil du givet finde sammen med en anden sød pige på et tidspunkt, og om en hel masse år vil du se tilbage på din unge kærlighed og tænke varme tanker om den gode tid, I havde sammen – og for længst have indset, at det ikke skulle være jer to.
  • Indstillinger
    Gode pointer, overfor. Den bedste måde for dig ikke at få hende tilbage, vil være at blive ved med at prøve at kontakte hende og overbevise hende om alt det gode i jeres forhold.

    Lev dit eget liv, undersøg andre muligheder, og hvis i begge er singler og min. ½ år, så inviter hende ud på en kop kaffe, bare for at høre hvordan hun har det.

    Ved dette vil være vanvittigt svært, derfor er det vigtigt at du komme i gang med dit liv uden hende, ellers bliver det rigtig hårdt. Der er andre piger derude, der venter på sådan en som dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.