Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Efexor - problemer med nedtrapning

Redigeret 14 maj, 2015, 09:50 i Angst
Hej
Jeg har gennem 3,5 år taget Venlafaxin, 300 mg om dagen. Har ikke følt det har hjulpet på noget tidspunkt tværtimod.
Har i et halvt år taget Lyrica og endte på 300 mg om dagen.
Har under hele forløbet haft en offentlig psykiater ind over. Desværre var han mere flittig til at proppe mig med piller end at lytte til mig.
Jeg stoppede mit forløb for 2 måneder siden og besluttede mig for at jeg ville prøve akupunktur for at komme af med alle de bivirkninger som medicinen giver mig.
Men ak det har været meget svært at trappe ud af medicinen. Normalt får jeg den ondeste migræne og psyko-mareridt hvis jeg trapper for hurtigt ud.
Min akupunktør er kinesisk og meget svær at forstå.
Migræne og mareridt har jeg ikke. Det jeg døjer med er luft i maven. Rigtigt meget luft! Det er så galt at jeg hiver efter vejret bare jeg skal gå eller tale. Min mave er udspilet så jeg ligner en gravid i 7. måned. Jeg har trykken for brystkassen og en klemmende fornemmelse i halsen. Det er nonstop og nærmest uudholdeligt.
Har været ved lægehuset 2 gange. Den ene mente det var angst, hvilket jeg ved det IKKE er. Anden gang blev jeg tjekket for astma på grund af min åndenød. Det var det heller ikke.
Jeg har i alt været 11 gange ved akupunktør, men stoppede fordi jeg fik det rigtigt dårligt. Jeg er i tvivl om jeg har trappet for hurtigt ud og om det er årsagen til mine kvaler?
Jeg endte på 37,5 mg Venlafaxin og 50 mg Lyrica om dagen efter 5 uger.
Nogen der har oplevet de samme problemer med maven og halsen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lady_Summer77
    Jo for hulen da, det er alt for hurtig du er trappet ud af efexor.
    Min mand trapper ned med 37,5 mg hver 14 dag, indtil han er ude af efexor....

    Det har IKKE givet ham bivirkninger, tvært i mod har han haft det god med udtrapningen.

    Jeg tror det er på tide du får fundet en anden psykiater, eller får ham fortalt at du kommer der IKKE for at få en recepmen du kommer der for at få nogle samtaler, da du mene det vil gavne dig mere end medicinen.

    Lige som han skal tage dig alvorlig om de bivirkninger du har fået af udtrapningen

    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... t=26242&f=

    http://slyngebarn.amandur.dk/forum/show ... p?t=143836

    God bedring til dig

    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Hej Rita
    Jeg har gået til akupunktur samtidig med at jeg har trappet ud. Akupunktur kan bruges til mange ting, men hvor det er særligt nyttigt er når man gerne vil trappe ud af medicin eller misbrug.
    Jeg synes det har været svært at styre udtrapningen, for normalt skal der næsten ingen nedtrapning til så kan jeg mærke det med de symptomer jeg beskrev.
    De har ikke været der denne gang til gengæld er jeg så oppustet og jeg knap kan trække vejret. Jeg har kvalme og så meget ubehag at jeg føler at jeg har en spist en grøn sæbeklump.
    Med hensyn til psykiater så har jeg jo måttet trække med ham i flere år.
    Det jeg fejler er stress og ikke depression. Det er altså helt fejlagtigt at jeg har fået Venlafaxin i 3-4 år. Jeg havde ikke angst da jeg startede op pillerne, men det fik jeg!
    Allerede ved første samtale foreslog jeg samtale-terapi for min psykiater. Dette var han meget imod. Jeg SKULLE først stabiliseres i min medicin.
    Dette resulterede i flere års pille-eksperimenteren som ikke gjorde mig mere rask.
    Jeg forsøgte adskillige gange at råbe min psykiater op og fortælle ham at det er stress jeg lider af og ikke depression.
    Jeg har ADHD og han mente med den diagnose lider jeg automatisk af depression. Det er noget forbandet vrøvl. Man kan ikke automatisk konstantere, at alle med ADHD er depressive.
    Jeg forsøgte også at råbe min socialrådgiver op og forlangte at jeg fik en anden psykiater. Jeg fik det svar at det kunne ikke lade sig gøre. "Jeg skulle for i øvrigt være glad for at han ville have mig som patient. For hvis jeg ikke gik hos ham var jeg jo ikke i behandling, og så kunne jeg ikke få sygedagpenge eller nogen anden indkomst for den sags skyld.
    Jeg forsøgte også at få mit lægehus ind over for at de kunne overtage behandlingen, men de følte ikke de havde nok kompetence og afslog.
    I dag er min "behandling" afsluttet på Sygehus Syd i Aalborg. Jeg er sluppet af med den frygtelige psykiater og det er et stort plus.
    Nu mangler jeg bare at komme ud af den medicin jeg aldrig skulle ha' haft.
    Foreløbig har jeg brugt 3500kr på detox.
    Kærlig hilsen
    Lady Summer
Log in eller Registrér for at kommentere.