Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utilfreds med størrelsen

Redigeret 20 januar, 2017, 10:04 i Brystforstørrende operationer
Jeg har altid gået i håbet om at mine bryster ville udvikle sig mere end de er nu, da man siger at arvelighed spiller en stor rolle. Min mor har meget store bryster, og bruger ca. størrelse D eller E, mens jeg knap kan passe en A-skål. Det er noget som gør mig ked af det, således at jeg føler, at jeg skal pakke mig ind.
Hvis jeg skal have idræt, er det altid et problem, når sportsbh'en skal på, da man virkelig kan se hvor flad jeg er. Når man skal have badetøj på, føler jeg mig også ekstra sårbar, da jeg umuligt kan finde noget, der får mig til at fremstå, som andet end et 9-årigt barn. Derudover er det også et problem seksuelt for mig, da jeg de gange, hvor jeg har smidt bh'en, ikke følt mig særlig godt tilpas, da drengen valgte at overse mine bryster fuldkommen.
Mine bryster var meget sent begyndt at udvikle sig - ca. 13-14 års alderen, og har ikke vokset siden jeg var 16 år. Jeg synes at have læst mig til, at brysterne er færdigudviklede som 25-årig, og jeg er derfor i tvivl om det passer.
Jeg er nu 19 år, og har meget svært ved at finde bh'er der passer. Størstedelen af mine bh'er i A er for store, og jeg er nu ved at få nok.
Overalt hvor jeg ser hen, på reklamer, i fjernsynet, på gaden osv. er der kvinder med bryster - og det er hårdt at vide, at jeg ikke tilhører den kategori.
Er jeg i byen er det straks veninderne med kavalergang som bliver lagt an på, og jeg er tilmed blevet kaldt kedelig pga min "bryststørrelse"

Bør jeg overveje en brystforstørrelse?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det er frygteligt moderne med den kavalergang for tiden, og moden dikterer desværre, at man skal være så nedringet, at alle af hankøn overhovedet ikke ser andet. Men – der findes altså også smart tøj, der ikke fremhæver den legemsdel. Personligt synes jeg, den kavalergang bestemt kun er klædelig for ganske få.

    Men – mange HAR altså små bryster, og kan have et lige så godt liv som alle andre.

    Jeg tror desværre slet ikke det handler om dine bryster. Dine problemer vil ikke blive løst af, at du får lavet dem større.

    Har du virkelig direkte fået at vide, at du kedelig, FORDI du har små bryster? Er du HELT sikker på, du hørte rigtigt? Mon ikke, du har fået at vide, at du var kedelig, og så har du selv tilføjet, at det skyldes den bryststørrelse?

    Hvorfor er du kedelig? Det er det spørgsmål, du bør starte med at finde svar på? Handler det mon om, at du har overbevist dig selv om, at fordi du har små bryster, så er du ikke værd at være sammen med? At hver gang, du møder lidt modstand, så tror du, at det er fordi dine bryster er små?

    Jeg synes, du skal prøve at arbejde med dig selv; erkend at sådan ser DU nu en gang ud, og ja, du har små bryster, men så har du vel andre værdier? Er du en god kammerat, har du kønne øjne, smart frisure, har du ellers en pæn krop, har du nogle gode interesser, er der noget du går op i med liv og sjæl, er du god til noget.... osv osv

    Eller er alt bare forfærdeligt, og det er dine brysters skyld?

    Jeg kender – og har også kendt – mange piger/kvinder med små bryster, som har haft flere kærester, været den mest populære pige selv om andre af veninderne kunne fremvise flotte, store bryster – og som også både er blevet gift, har fået børn, gennemgået god uddannelse osv osv.

    Du skal se på dig selv om et hele – og ikke lade de bryster styre dit liv. Det er DIG – hele dig – som andre vil lære at kende. Hvis du sidder og gemmer dig og kigger ned, fordi du er flov over dig selv – ja, så vil andre netop synes, du er kedelig, men hvis du løfter hovedet, ser verden i øjnene, som den nu en gang er indrettet for dig, accepterer dig selv og i den grad arbejde med din selvtillid, så vil dine venner ikke finde dig kedelig.

    Og ja – alt det er nemmere sagt end gjort, jeg ved det. Har du ikke en god veninde, eller din mor f.eks. som du har tillid til, og som du kan få en god snak med?

    Måske du skal overveje noget professionel hjælp, så du kan få hjælp og styrke til at få din selvtillid tilbage – for det er den, der givet er hele dit problem, og selvtillid kommer ikke af at få lavet større bryster.

    Til sidst – ved at se på forskellen bare fra min mormor, til min mor, til mig, til min datter – så tror jeg ikke, man ”arver” bryststørrelser.
  • Indstillinger
    Kære dig,
    Jeg er helt enig med den anden kvinde, der har svaret dig, at det selvfølgelig ikke er bryststørrelsen, som afgør, om en kvinde er attraktiv. Jeg har kendt helt flade kvinder, som mænd var vilde med, fordi de var lækre, smukke, selvsikre og havde udstråling. I virkeligheden tror jeg, mænd primært kigger på ansigtet og håret, når det kommer til udseendet.
    Når det er sagt, så har jeg været i dine sko. Jeg har hadet min a-skål siden teenagealderen, hvor det efterhånden gik op for mig, at jeg ikke ville få større bryster med tiden. Alligevel var mænd interesserede i mig, men a-skålen var jeg alligevel ked af.
    Da jeg var 32 år valgte jeg så at få en brystforstørrende operation. Jeg følte, at jeg var gammel nok, havde penge nok, og at jeg ikke gjorde det af de forkerte grunde: jeg var godt gift 8det er jeg stadig!) og havde fået et barn, og jeg ville gøre det for min egen skyld. Jeg researchede grundigt (bl.a. her på netdoktor) og udvalgte en klinik, som jeg stolede på. Jeg fik en tid hos en kirurg, kemien passede og jeg bestilte tid et helt år før, at jeg planlagde operation, så jeg havde god tid til at vænne mig til tanken og evt. fortryde.
    Dagen oprandt, pengene var delvist lånt (et billigt lån i banken,men jeg havde en god løn, så jeg vidste, at jeg sagtens kunne betale tilbage) og jeg fik min operation. Alt forløb helt perfekt, og jeg har aldrig fortrudt. Jeg fik 300 ml i, og mine bryster blev en D-skål, som ser naturlig ud. Jeg har kun fortalt det til få mennesker. Nu har jeg haft dem i 10 år, og så er det jo, at de snart skal udskiftes. Det skal man lige tage med i betragtning: at det skal man have råd til at gøre hvert tiende år resten af livet. Derfor synes jeg, at det er vigtigt, at man ser på, om man har en uddannelse og et job, så det er ansvarligt at gøre. men ellers synes jeg, at det må være op til den enkelte, og det har for mig betydet, at jeg er gladere for min krop. Min mand var glad nok for mig, før jeg fik operationen, men han siger, at jeg virker mere selvsikker nu, så for mig var det et godt valg.
    Men, som sagt, du skal være gammel nok til at overskue konsekvenserne af dit valg (også at enkelte FÅR problemer med deres implantater), din økonomi skal være okay, og du skal gøre det af "de rigtige grunde".
    Håber du kunne bruge mit svar.
    kh
  • Indstillinger
    Jeg elsker bryster kikke, røre, sutte og kærtegne dem.
    En pige med flotte store bryster kan jo være helt hypnotiserende at tale med og det er jeg ikke den eneste mand der synes. Selv kvinder i mellem er brysterne et omtalt emne og hende med de store flotte bryster bliver jo misundet af de andre.

    De andre 2 har dog ret i at det ikke er brysterne der gør pigen men omvendt.

    Jeg er absolut ikke imod plastik bryster det kan være utrolig flot og jeg kan godt forstå at du gerne vil have bryster/ kvindelige former.

    Undersøg det grundigt med størrelser og priser og gør det.
    Det mener jeg ikke man kan bebrejde dig for at ville.
  • Indstillinger
    Ja, undskyld, men jeg fastholder at ligegyldigt, hvor meget man får lavet om på sin krops udseende, så er det fuldstændigt ligegyldigt, hvis man har problemer med sit selvværd - og jeg ser da tydeligt at trådstarter har nogle ganske andre problemer, men at hun kanaliserer alle disse problemer over i, at hvis bare brysterne var store, så ville alle problemer være løst. Sådan er verden altså ikke skruet sammen, men selvfølgelig - det ville være skønt, hvis det hele var så enkelt.

    Jeg synes faktisk, det ville være forfærdeligt at udsætte sig for den risiko en operation altid er, betale en masse penge - og, som det også beskrives, være indstillet på at skaffe dette ret store beløb ca. hvert 10. år - for at erfare, at man overhovedet ikke får det bedre med sig selv.

    Så - start med at få noget hjælp til DIG og DIT selvværd.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med dig, Lotte. Man skal være voksen nok til at overskue konsekvenserne, og man skal ikke gøre det for at mænd skal savle over en på diskotekerne. Man skal have råd til det og det er ikke en lille ting men meget vigtigt, da man jo skal genopereres senere -flere gange endda...), og man skal være psykisk stærk nok til at kunne klare, hvis operationen ikke forløber optimalt. Og så skal jeg hilse og sige, at smerterne efter sådan en operation er ubeskrivelige. Værre end at føde et barn, så er det sagt.
    Igen skal jeg også huske at sige, at jeg virkelig aldrig har fortrudt. Men jeg er glad for, at jeg ventede til jeg var i trediverne....og at min mand og jeg havde været sammen flere år, inden jeg gjorde det...
  • Indstillinger
    Redigeret 27 december, 2016, 05:32
    Hej Anna 96.
    Det er en stor fejl at tro det er bryststørrelser mænd falder for.
    Det er et glimt i øjet, lidt frækt smil og din generelle holdning til livet.
    Seksuelt har jeg haft de bedste erfaringer med kvinder med små bryster og det vil jeg fortsat have.
    Inderst inde har mænd det sådan at jo større bryster des dårligere sex.
    Så glem brystforstørrelsen, men frem med smilet - og drop de venner der er negative over for dig.
    Se positivt på livet.
    Øv smilet og din kropsholdning foran spejlet.
    De Thailandske stewardesser går med en spisepind i mundvigene flere gange om dagen for at trække smilet frem.
    Held og lykke fra Steen.
    steenholm@yahoo.dk
  • Indstillinger
    Hej alle.

    Jeg kender til problemet om at være utilfreds med størrelsen på mine implantater. I 2009 fik jeg indopereret silikoneimplantater af 350 ml. Operationen blev udført i Polen og jeg var overdrevet glad for resultatet de første par år. Operationen anser jeg stadig som god - minimale ar og ingen kapseldannelse overhovedet, samt flot og naturlig placering. Derudover er brystoperationer en anelse billigere i Polen end i Danmark - jeg sparede omkring 10.000 kroner, og lånte de sidste 20.000 her (link fjernet, red.)
    I 2014 fik jeg en kæreste, som absolut ikke var til silikonebryster. Og i og med jeg blev mere og mere forelsket i ham, blev jeg mindre og mindre forelsket i mine store bryster. Derfor tog jeg i sommer beslutningen om at få mine implantater fjernet. HELT FJERNET! Ja, der er ikke så meget volumen tilbage. Men jeg er glad og synes mit tøj sidder pænere og jeg ser pænere ud i profil - og så er min kæreste glad.
  • Indstillinger
    williamsewilliamse
    Redigeret 22 november, 2022, 17:29

    Brystforstørrende piller - https://bravonaforte.dk Jeg har brugt Bravona Forte i de sidste 3 måneder og jeg har oplevet nogle resultater som er virkelig fantastiske. I starten tog det lidt tid før jeg så de første fremskridt, men efter de første 3 uger begyndte mine bryster at ændre sig påfaldende.

Log in eller Registrér for at kommentere.