Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Omvendt tryk i ørene.

hej med jer, jeg har en stort problem som har drillet mig i mange år, men ørelægerne siger mine øre ser fine ud. og har fået dem suget tomme for ørevoks osv.
- men hver gang jeg har spist og har tygget noget er det som om jeg kan høre mig selv trække vejret, som om trykker forsvinder på en ubehagelig måde. men når jeg skal have mine øre til at virke nogenlunde skal jeg udligne trykket indtil jeg kan mærke jeg ikke kan blæse mere ind i øret, og så efter det skal jeg holde mig for næsen og suge indad for at kunne høre nogenlunde normalt, og så er det stadig med nedsat hørelse. Det føltes som om mine øre væsker når jeg har pustet og suget mig selv for næsen.
kan høre jeg suger væsken indad hvergang jeg holder mig for næsen og suger til mig selv, men det er det eneste der hhjælper da jeg ikke kan blæse "propperne" væk.

håber der er nogle som kan svare på hvad der kan være galt og hvad der måske kan gøres.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er det omvendte af mine ører, jeg har aldrig hørt om det andet før, men det ligner jo alligevel.
    Jeg havde i mange år et modbydeligt tryk i mine ører. Ørelægen sagde mine ører så fine ud. Ørevoks blev skyllet ud nogle gange, men derefter dannede der sig ikke mere voks end der skulle være.
    Men det modbydelige tryk var der stadig og jeg holdt mig for næsen og pustede UD til det lettede.


    Jeg pustede så meget en overgang at der løb "noget" ned i halsen fra næsen. Så blev jeg klar over jeg skulle passe på med for meget pusten.
    Om morgenen stikker jeg en finger i hvert øre og bevæger den lidt, så letter det og jeg kan høre.

    Jeg prøvede i nogle år flere ørelæger, som ikke kunne hjælpe indtil en ældre ørelæge, jeg også søgte om hjælp, sagde til mig: Det er infiltrationer omkring ørerne og kæben. Du skal have massage.
    Det hjalp mig virkelig, men det skal gives rigtigt. Fysioterapeuten var i tvivl, men jeg kunne mærke hun pludselig ramte det rigtige sted og det virker.

    De sidste år har jeg ikke mærket så meget, jeg masserer omkring ører og kæbe, når det begynder at irritere mig. Om massage også kan hjælpe dig ved jeg jo ikke, men du kan da eventuelt prøve.



    Noget er der sket i mine ører for min læge siger de ikke mere er helt i orden. Der danner sig væske i mellemøret til tider. Jeg bliver svimmel. Men nu ved jeg hvad jeg skal gøre, jeg bruger Otrivin i nogle dage, når svimmelheden kommer. Det fjerner det.
Log in eller Registrér for at kommentere.