Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

garcinia cambogia - endnu en slankepille thread

Redigeret 21 august, 2017, 09:30 i Åben debat om overvægt
Ok så der har været en del slankepiller threads, men her er endnu en..

Før i skriver noget så har jeg læst side op og ned om bivirkningerne ved de mest normale slankepiller. Mange forskellige mærker resulterer i bedste fald i ubehag og ikke vedvarende vægttab og i værste tilfælde resulterer de i livsfarlige bivirkninger.

Grunden til at jeg stadig er nysgerrig i garcinia cambogia er at der netop ikke skulle være nogle bivirkninger. Den er, i det fleste tilfælde, lavet af skralden af den asiatiske frugt mangosteen.

Jeg ved godt at det bedste vej til et holdbart vægttab er god kost med motion som en bi-faktor.

Vi ved alle hvad det kræver men lad os bare blive enige om at det kunne være lækkert at skyde genvej. At få lidt hjælp i en stresset hverdag hvor det er svært at sige nej til fristelser igen og igen og så skulle slæbe sig selv ned i træningscenteret efter en lang arbejdsdag.

Jeg vil høre om der er nogle af jer der har nogle erfaring med slankepillen?

Jeg ville gerne have rigtige personer til at kommentere på emnet da det er svært at finde pålideligt information som ikke er blevet påvirket af industrien.

Fx fandt jeg en udmærket anmeldelse på en dansk side på
http://hurtigtslank.dk/top-slankepille/ ... -cambogia/
som have henvisninger til forskningsresultater.

Jeg har prøvet at lave research på nettet af den forskning der er lavet af pillerne. Dog er resultaterne blandede i forskningsmilijøet med en tendens til at være negative. Fx siger store medicin sider som
http://www.drugs.com/npp/garcinia-hydro ... -acid.html
at der er en tendens til vægttab men at der ikke er lavet nok forskning til at konkludere noget fast.

Andre forsøg tyder på tydelige vægttab i rotter (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11134690) men at man ikke kan se de samme forsøg i mennesker.

Desuden er der en hær af mennesker der enten siger at det har hjulpet dem gevaldigt eller at det er et scam.

Så jeg er en smule forvirret efter at brugt de sidste par timer på nettet hvor jeg har ledt efter troværdigt information. Nogle her der har negative/positive erfaringer med slankemidlet?

knus
Ella
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ella,
    Ok så her kommer den gamle smører når det kommer til slankepiller. Det er i bedste fald bare en krykke som ikke vil hjælpe dig over længere tid!

    Så snart du stopper med at tage pillerne og du ikke har ændret din livsstil vil du igen nå op på den samme vægt som du startede. Intet slankemiddel vil ændre din fysiologi.
    Lad os sige at din livsstil fik dig til at have en vægt på fx 80 kg og garcinia pillen fik du til at tabe dig 15 kg så du ente på en vægt på 65 kg som du var godt tilfreds med.
    Efter efter et par måneder efter du stopper med at tage pillerne vil du være oppe på 80 kg igen. Din livsstil har ikke ændret sig så derfor vil din krop igen indrette sig efter dit miljø.

    Så simpelt er det :)

    Håber at det hjælper og held og lykke!
  • Indstillinger
    Jeg har ikke selv prøvet dette produktet men har dårlige erfaringer med disse hurtige genveje til vægttab. Jeg har selv prøvet Alli og det have en virkelige negativ effekt på min krop.

    Jeg ville snakke med min læge før jeg ville vove at putte noget kosttilskud som dette i min krop.

    Generelt syntes jeg ikke det er risikoen værd. I bedste tilfælde mister du nogle kilo og ser lækker ud i bikini i et begrænset stykke tid.

    I værste tilfælde fucker du din krop helt op :/

    Men det lyder som om du godt er klar over farene ved slankepiller så det eneste jeg kan sige er at tænk dig om en ekstra gang.
  • Indstillinger
    Tak for feedback.

    Som jeg skrev så ved jeg godt at kost og motion er den bedste vej til et langvarigt vægttab. Dog ville hurtige resultater også kunne bruges som motivation til at holde en sund livstil ;)

    Jeg er totalt enig med jeg aldrig ville bruge slankepiller som Alli eller thermo som har været meget udskældt.
    Kan dog ikke lade være med at forhøre mig om andre havde nogle gode erfaringer.

    Man kan vel håbe!
  • Indstillinger
    Det virker som om de store sider der snakker om det ikke er særlige begejstret for det. se

    http://authoritynutrition.com/garcinia- ... a-extract/
  • Indstillinger
    Hm ja den artikel læste jeg godt. Der er også en på webmd der siger nogenlunde det samme.

    Det hele er måske nok lidt ønsketænkning..

    Tak for hurtigt svar!
  • Indstillinger
    Hehe ja jeg kender godt det mindset hvor man bare SÅ gerne vil tro på at der findes en genvej ;)

    Desværre er det sådan i livet at det sjældent kan betale sig med den nemme løsning.

    Dette gælder i hvert fald også for vægttab!

    Kom så afsted ned til den spinning time ;)
  • Indstillinger
    haha ja du har så ret! tak for motivation!

    Tror dog jeg hopper på zumba i stedet for ;)

    spinning er så hårdt og ikke specielt sjovt, men hver sin kop te så længe man for forbrændt de kalorier!
  • Indstillinger
    Sådan - godt at se sådan en positiv tone og at vi kan inspire hinanden.

    Der er stadig masser af tid til at træne sit fit til denne sommer!

    I løbet af det sidste halve år er jeg blevet en stor fan af LCHF.

    Prøv det i en måneds tid eller 2 og jeg lover at du vil føle dig som superwoman og ligne en million!
  • Indstillinger
    Det lyder spændende Michael. Er det noget i stil med stenalderkost?
  • Indstillinger
    jo noget i den stil.

    Det bygger på meget fra paleo men tager det et skridt videre.
    Hvis du kender til bullet proof diet som har været oppe i US på det sidste så er det nogenlunde det samme.

    Vi har altid fået fortalt at fedt er dårligt for dig men nyere forskning siger at det ikke passer. Selv konservative kræfter inden for forskning er begyndt at sige at smør faktisk kan være godt for dig.

    Det handler i bund og grund om at udskifte en masse kulhydrater med fedt hvor paleo er lidt mere fokuseret på en masse protein.

    Lchf fortæller dig om hvordan du kan fungere aller bedst og få din krop til at have det allerbedst. Det handler ikke om hvad vi spiste som vores forfædre og der er helt klart ting som man spiser på paleo som ikke er ok på Lchf.

    Vores forfædre havde ikke nogle moderne test faciliteter og blodsukker målere osv så de spiste hvad de kunne få deres fingre i.

    Det er et fint udgangspunkt men måske er der et endnu bedre måde som sørger for at din krop har den optimale kropsfedt og så meget energi som muligt

    Prøv det. jeg lover du ikke bliver skuffet.

    ps. der er også forskning der tyder på at det hjælper i kampen mod kræft og andre sygdomme. Jeg er dog IKKE læge så lav dit eget research.
Log in eller Registrér for at kommentere.