Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvor kom det fra??

Redigeret 23 april, 2015, 05:10 i Åben debat om kønssygdomme
Hej alle sammen jeg håber at i kan besvare mine spørgsmål som bekymre mig :).

Jeg har desværre lige fået at vide at jeg er testet positivt for klamydia.
Jeg undre mig sådan over hvor det er kommet fra. Jeg er i et forhold med en nu i 2 år og han var jomfru da vi kom sammen. Så jeg tænker at det er mig der har fået det fra en tidligere kæreste, spørgsmålet er så, er det mulig når det er 5 år siden? jeg har ikke haft nogen anden kontakt med en mand siden da...
Mit andet spørgsmål er kan det have været kommet af at dyrke ubeskyttet analsex? på grund af de forskellige bakterier der er osv?

håber i kan hjælpe mig??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Klamydia kommer ikke af ingenting; det er noget, man bliver smittet med.

    Og - det er jo en væmmelig "satan" som man sagtens kan gå med i årevis, uden at ane det. Derfor bør man altid - altid - sørge for at begge parter tjekkes, når man skifter partner, og skal dyrke ubeskyttet sex; altså sex uden kondom.

    Jeg synes bestemt, du skal tale med din læge om det, hvis det er 5 år siden eller længere, du er blevet tjekket, for selv om du ikke har haft symptomer, så kan klamydia sagtens have lavet skade.

    Men - du/I bør måske også lige få en snak om, det kan være din kæreste, der har været trådt lidt ved siden af, og det således er ham, der kan have smittet dig.

    Han skal jo alligevel også tjekkes, nu du har fået det konstateret, for I skal jo under alle omstændigheder begge behandles.
Log in eller Registrér for at kommentere.