Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knude i brystet

Redigeret 21 april, 2015, 13:28 i Spørg Netdoktors brugere
Hej Folkens

Jeg opdagede her for cirka 4 dage side en hård klump i mit højre bryst og den er cirka på størrelse med en valnød for de der cirka 4 dage siden havde en person kommet til at slå lig på brystet og det gjorde mere ondt end alle de andre gange jeg er blevet slået jeg er bare bagage for om det min er brystkræft men tror heller ikke det er det når jeg kun er 14 men er der nogle der måske har en lille anelse hvad det mon kunne være??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når du er så ung, så er risikoen for en kræftknude ret lille; det er med overvejende sandsynlighed en mælkekirtel, som netop i puberteten kan være meget øm og kan føles som en knude; men det kan man altså ikke vurdere på et debatforum.

    Jeg synes i det hele taget, du skal se at få talt med en voksen, du har tillid til, for jeg bliver ret foruroliget over :”.. og det gjorde mere ondt end alle de andre gange jeg er blevet slået ”

    Det er overhovedet ikke i orden, at du bliver slået, og der er da noget helt galt, hvis det sker, og derfor har du brug for hjælp, og du har brug for den nu.

    Nu fremgår det ikke hvem, der slår dig, men hvis det foregår i dit hjem, kan du henvende dig til din læge eller måske en lærer på skolen. Begge har pligt til at hjælpe dig. Er det fremmede og udenfor dit hjem du bliver slået, bør du med det samme tale med din mor/far om det her. Det er faktisk direkte ulovligt at slå.

    Og – du kan passende få den samtale, når du beder om hjælp til den knude, for det bør en, der har forstand på det lige få talt med dig om også.
Log in eller Registrér for at kommentere.