Hjem Sex & samliv Seksuel debut

Sex for første gang

Redigeret 23 april, 2015, 05:37 i Seksuel debut
Hej allesammen

Jeg er en pige på 17 år, bliver 18 her til sommer. Jeg har været sammen med min kæreste i omkring 4 måneder nu. Her forleden dag besluttede vi os for at have sex for første gang (Jeg har været jomfru indtil da). Vi kom bare ikke så langt, da det gjorde rigtig ondt på mig, og det begyndte at bløde, så han fik ikke mere end "hovedet" ind. Mit spørgsmål til jer er hvad kan jeg/vi gøre, for at få det her til at lykkes? For jeg sidder og er lidt frustreret og bange for at jeg ikke kommer til at kunne gennemfører det hverken nu eller senere hen.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Kommentarer

  • Hej du.
    Dette burde nok komme fra en erfaren kvinde og jeg vil nødigt være en skummel gammel gris, men har du udforsket dit underliv selv med fingrene? Hvis ja gjorde det lige så ondt? For så tror jeg du skal onanerer nogle gange for at komme igennem et samleje uden smerter (det må jo ikke gøre ondt), det skal jo være rart.
    Jeg behøver ikke svar, men en eller anden form for hjælp ville jeg gerne give dig da der ikke var kommet andre svar.
    Håber der kommer en erfaren kvinde med flere aspekter i sagen da jeg jo ikke ligefrem selv har prøvet det.
  • Det gør ondt den/de første gange. Det bløder også. Det er ganske naturligt.
    I få tilfælde kan jomfruhinden være så sej, at man må have lægehjælp. Men så vidt jeg ved er det meget sjældent.
    På nogle er jomfruhinden måske allerede bristet, det kan ske af forskellige grunde, på andre er den ikke.
  • Ja, det kan gøre ondt de første gange, men generelt er du nok selv din egen største fjende i det her.

    Forleden ”besluttede I..” - lidt a la ”nu må vi hellere få det overstået” , og det er jo bestemt ikke de bedste udgangspunkt.

    Det er rigtigt dejligt, at du har kendt din kæreste i fire måneder uden I har haft sex, men det fortæller vel også at din kæreste heller ikke er specielt erfaren, hvilket også er godt for den første oplevelse, for så kan I begge ”fumle” jer frem, stille og roligt.

    Du er/har jo været nervøs over det her, og derfor spænder du jo nok mere end godt er, hvilket givet er årsagen til, at det ikke gik.

    Jeg foreslår, at I ikke tænker så meget på, at nu skal I have det samleje, men der i mod tager det helt stille og roligt, og først gennemfører, når i ikke kan lade være. I skal give jer god tid, I skal nusse, kæle, udforske hinanden kroppe med hænder, fingre, mund – ja med hinanden.

    Når du er godt tændt og godt våd, og han også husker at kæle for din klitoris, så kan han prøve med at stikke en finger op i dig og kærtegne dig med den, og er det rigtigt dejligt, så kan han prøve med en finger mere. Er det stadig skønt, er det tid til at han prøver med sin penis, men det skal være på det tidspunkt, hvor også DU har virkelig lyst til det, og du skal være afslappet og helt klar til det.

    Så skal du se, det skal nok gå – og jo, de første gange kan sagtens være lidt ”kluntede”, men det er jo også en af de store skønne oplevelser, som de færreste i øvrigt nok får oplevet, da det hele nu om dage ”bare skal overstås”.

    Og – husk nu det kondom – helt fra start til slut.
  • persille1persille1
    Redigeret 20 april, 2015, 11:22
    Åh, lotte123, du er bare så god til at beskrive det. For det er jo mere end rigtigt, det du siger.
  • "Besluttede os" var måske også et lidt forkert ordvalg, for det var ikke helt planlagt, men mere en her og nu beslutning. Og hvad angår ham er han ikke helt uerfaren, da han har været i seng med fire forskellige piger.
    Men tusinde tak for hjælpen, du har fået sat nogle gode ord på det :-) og ja vi skal nok huske det kondom, der er lidt for mange konsekvenser til at lade være med at bruge det.
  • Dejligt at høre at I har ventet 4 måneder med sex. flot. Det er der ikke mange der gør. Jeg vil råde dig til både at bruge kondom og bruge p-piller. Du er startet i en meget ung alder med sex hvor en graviditet ville komme meget ubelejligt. Så for at du ikke bliver gravid fordi kondomet brister, så beskyt dig dobbelt. En abort er en forfærdelig ting at komme igennem for rigtig mange kvinder. Nogle kommer sig aldrig over det. Jeg har det sådan at hvis man er voksen nok til at have sex så er man også voksen nok til at tage ansvaret hvis man bliver gravid.
    Så pas på dig selv. Ingen andre gør.

    Lisbeth
  • Hej igen. Læste forkert. Troede kun du var 16. Det synes jeg er for ung til sex, men det er bare min holdning. Men du er næsten 18, så ville et barn ikke være en umulig opgave, hvis det skulle gå galt.

    Lisbeth
  • Jeg ved ikke om man ville kalde mig for ung, da jeg har ventet med sex indtil jeg selv har følt mig helt klar. Og jeg er sammen en dejlig fyr, som jeg ved jeg ikke ville fortryde at give mig selv til. Så i den forstand synes jeg ikke alder har den store betydning, hvis man har mærket på sig selv om det er noget man selv har lyst til.
  • Som 13 årig kan du også føle dig klar, og den alder mener jeg er for tidlig til sex. Selve det at have sex er måske dejlig nok men hvis en graviditet opstår kender man måske alligevel ikke kæresten så godt, og han kan vise sig fra en rigtig ubehagelig side.
    Derfor mener jeg at man skal lære sin kæreste rigtig godt at kende inden man har sex og det kan tage lang tid. Og hvis han kan vente på sex i lang tid er han måske den rette.
  • Det kan jeg så godt give dig ret i. Man skal være klar til at kunne håndterer konsekvenserne hvis noget skulle gå galt, og som du siger det kan en 13 årig ikke. Jeg er måske også lidt ung, men jeg føler mig ikke for ung.
Log in eller Registrér for at kommentere.