Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er i krise..

Redigeret 22 april, 2015, 04:45 i Utroskab
Min mand og jeg har været sammen i 5 år, har ingen børn sammen. For 4 mdr siden opdagede jeg han har været mig utro gennem 1/2 år ( hvad jeg ved ). Jeg havde ingen anelse overhovedet. Fandt selv ud af det da jeg fandt div. Hotelregninger og frække mails. Han ved ikke hvorfor han har gjort det. Og mener vi har et perfekt forhold (!) . Det mente jeg også indtil.. Jeg krævede vi gik i parterapi, hvilket vi ikke fandt som nogen hjælp. Jeg valgte at tilgive, men er kommet dertil hvor jeg ofte er så vred, bitter, skuffet mv... Jeg har brug for at kunne sige til min mand at jeg syntes det er svært, og at der af og til er tider hvor jeg har det svært .. Men han blir gal og siger så må vi hellere slutte vores forhold..
For h...... Hvor er det svært. Min nogle har været i samme situation ?
Vh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er blevet så mistroisk, hvilket jeg aldrig har været før.. Og er ved at brække mig over mig selv..
  • Indstillinger
    Hej, jeg ved hvor svært det er, selvom jeg ikke har de beviser du har, så har der været noget, men jeg har ingen beviser på, hvor meget..
    Men jeg kender reaktionen... ikke tale om det.. gør man forsøget, bliver manden meget gal.
    Jeg forsøgte at komme videre, men løsningen for mit vedkommende var, at jeg flyttede.
    Det har hjulpet mig, at komme væk fra hjemmet, jeg kan nu skubbe tankerne væk, og se det hele, med andre øjne.
    Min mand og jeg, har det meget bedre nu, hvor det er kommet på afstand, hvad fremtiden bringer, ved jeg ikke.
    Da I ikke har børn, kunne det jo også være løsningen for jeres vedkommende.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt, hvor svært det kan være at komme igennem. Tankemylderet med følelser af svigt, bedrag, mindreværd, vrede, trist til mode og meget, meget mere på én gang. Det tager lang, lang tid at bearbejde - endnu længere hvis ikke den utro partner arbejder med i processen.

    Jeg synes, at det er særdeles uheldigt, at han vælger at manipulere/true dig til at pakke dine følelser væk - enten er det fordi han føler skam eller ikke føler noget overhovedet. Det skal du ikke acceptere, han må se konsekvenserne af sine handlinger i øjnene. Du føler, som du føler, og hvis ikke han kan håndtere den slags situationer, så skulle han tænkt på det inden han valgte at bedrage dig.

    Er du vant til at pakke dig i konflikter? Jeg synes, at du skal tage ham på ordet og sige, at hvis ikke han vil arbejde sammen med dig for Jeres forhold og vise dig, at det er dig han vil have, så er det måske nok det mest rigtige, at I går fra hinanden. Spørg ham evt. hvornår han planlægger at flytte.

    Jeg synes også, at det er en rigtig god ide, hvis han finder frem til, hvorfor han synes at det er OK at gå bag din ryg, bedrage dig og ødelægge det, som I har sammen. Hvis ikke, så er der en rigtig god chance for gentagelser.

    Jeg tænker også, at selv om parterapi ikke rigtig var noget (ditto her), så kunne individuel terapi til dig, eller Jer begge, måske være en rigtig god ide - du skal finde styrke til at håndtere hans bøllementalitet i konflikter.

    Held og lykke med at finde den rigtige vej, du er ikke alene - måske du kan finde en veninde at støtte dig til og tale med?
  • Indstillinger
    Jeg tænker, at du skal mærke godt efter i din mave, hvad du vil.

    Nogle kommer styrkede igennem et forløb som jeres.. andre får problemer senere i forholdet.

    Jeg valgte tre år efter min mands længerevarende utroskab at forlade ham. Vi havde også været i terapi og lært ikke at betragte hinanden som "en del af inventaret". Det hjalp en del på vores forhold i et stykke tid, men hen ad vejen begyndte jeg at føle, at det primært var mig, der havde forandret sig og huskede at "se" ham.

    Så tre år efter var jeg så min mand utro og valgte at forlade ham. Ikke pænt, nej...og ingen opfordring til at du skal gøre det samme.

    I dag er eksmanden sammen med hende, som han i sin tid var mig utro med. Jeg er til gengæld sammen med ham, jeg var min eksmand utro med, efter at have boet alene i 1,5 år

    OG vi er begge lykkelige.

    Jeg husker dog tydeligt den forfærdelige periode, efter at man opdager utroskaben..følelsen af svigt..usikkerheden om fremtiden..sorgen over det tabte.

    Hvis du vælger, at I skal blive sammen, bliver du nød til at stole på, at han har valgt at være sammen med dig..og han skal så vise dig, at det er lige det, han vil.

    Jeg håber du finder lige netop den løsning, som passer dig..og du får en lys og lykkelig fremtid, fyldt med kærlighed <3
Log in eller Registrér for at kommentere.