Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blod efter sex

Redigeret 14 april, 2015, 03:38 i Kvindelige sexproblemer
Hej allesammen. Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan besvare. Jeg har en kæreste og har nu haft det i en uge. Vi har allerede haft sex flere gange (også før vi kom sammen) jeg er kun 14 og tør derfor ikke tale med min mor om dette problem. Mit problem er at efter mig og min kæreste har haft sex (dette har sket 2 gange) så har jeg begyndt at bløde i underlivet. Jeg har blødt i 7 dage og det er præcis som mens og jeg får mave smerter. Er dette farligt? Er det sket for nogen af jer? Og hvad gjorde i ved det?
KH Lullu

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Er du sikker på at det ikke er menstruation, hvis man er nervøs kan menstruationen godt rykke tidspunktet.
    Men hvis der er lidt blod kan det stamme fra rifter som du har fået under samlejet, måske hvis du ikke har været helt parat. Men hvis det bløder mere end det og du er sikker på at det ikke er menstruation synes jeg det er vigtigt du går til lægen. Og vil råde dig til at sige det til din mor.
    Og mener ikke at du er parat til sex endnu. Du er meget ung og de konsekvenser sex kan medføre tror jeg ikke du tænker på.
    Graviditet, ingen prævention er 100 % sikker, kønsygdomme hvis I ikke bruger kondom.
    Og brug kæreste tiden på at lære hinanden rigtig godt at kende, oplev noget sammen, tag i bio, snakke sammen. Og vent med sex, for synes det er synd hvis din tennage tid skal gå med bekymring for graviditet eller kønssygdomme. Og det er altså ikke et must at man skal gå i seng sammen hvis man får en kæreste i så ung en alder. Nogle venter faktisk flere år så man virkelig får lært hinanden at kende. Og hvis en fyr kan vente på sex betyder det ofte at han mener det alvorligt.
    Pas på dig selv for der er ikke andre til det.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.