Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tabe sig som 14 årige

Redigeret 25 april, 2015, 05:46 i Sund kost
Hej. Jeg er en 14 årige (1.63cm og 56 kg) som gerne ville tabe mig igen herefter påskeferien, det er ikke første gang jeg vil tabe mig og jeg er hellere ikke tyk, jeg går meget op i sund kost og motion da jeg går til Boksning (har holdt pause pga skade) men mit spørgsmål er er det usundt at cutte ned på kosten til de cirke 1300-1500 kcal om dagen? kan det påvirke min vækst eller andre usunde ting?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, fedt at du går op i sund kost og motion i din alder! Da jeg var 14 levede jeg mest af romkugler ;)

    Pga. din alder vil jeg dog ikke anbefale dig at skære ned på din kost og begynde at tælle kalorier. Især når du træner skal din krop have nok energi til at gro og holde dig i gang. Hvis du gerne vil tabe dig skal dit fokus derfor være andre steder. Som du nok har hørt før så er motion ikke den vigtigste faktorer.

    Det allervigtigste du kan gøre for at få et sundt vægttab er din kost!

    Drop hvidt sukker til at starte med. Ingen sodavand, kage, slik eller is. Hvis du kan tage det et skridt videre så undgå hvidt brød og prøv generelt at skrue ned for dine kulhydrater. I stedet skal du have masser af sundt fedt og proteiner. Prøv at følge LCHF eller Paleo i en månedstid og så lover jeg dig at fedtet vil rasle af dig.

    Dog lyder det ikke som om du er overvægtig på nogle måde og du skal derfor også passe på med at prøve at presse din vægt for langt ned :)
    Held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.