Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg anoreksi?

Redigeret 7 juni, 2015, 12:38 i Anoreksi
Hej allesammen

Jeg er 13 år gammel og går i 7 klasse. Jeg ved godt at min krop er i forandring osv. men jeg et bekymret over om jeg måske har anoreksi og det samme er mine veninder. Jeg er 156 cm og vejer 40,3 kilo. Jeg springer tit nogle måltider over fordi jeg ikke føler at jeg er sulten. Jeg synes selv at jeg er tyk men mine veninder bliver nogen gange sure på mig fordi jeg siger at jeg er tyk. De bliver sure fordi de vejer mere end mig. Jeg dyrker i forvejen meget sport. Jeg går til springgymnastik så kan derfor ikke veje for meget. Har jeg anoreksi? Skal jeg kontakte en læge?

Tak på forhånd!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg tror ikke at du har anoreksi, men det kan være en god idé at være på den sikre side. Jeg er også 13, og har/har haft anorektiske tanker (ingen diagnose, og jeg spiser også, selvom jeg har perioder hvor jeg prøver at lade være)... Det du oplever, lyder lidt som det jeg selv gennemgår (eller sådan som det startede). Man kan vel sige at det er meget vigtigt for mig at andre ikke kommer ud i det samme lort som mig (jeg hørte på et tidspunkt en stemme der beder mig om at sulte mig selv, og jeg er på en måde bange for at hun kommer igen). Og du er tynd, så prøv at spise mere, også selvom du ikke er sulten... Bare spis til du er lidt overmæt, og bliv ved med det til din vægt er mere normal, og hvis du begynder at få tvangstanker, så kontakt en læge. Det er mit bedste råd.

    Jeg havde oprindeligt sat min mail ind her hvis du havde brug for at snakke, men det kan sende et forkert signal (hvilket er sket før) så jeg redigerede det væk.. Jeg håber at det går godt.
Log in eller Registrér for at kommentere.