Hjem Sind og psyke Stress

Hjælp til en stressramt

Redigeret 18 april, 2015, 10:45 i Stress
Hej til alle brugerne på netdoktor.dk, jeg er ny her og håber at kunne få nogle råd fra folk der har været i samme situation som mig.

Min historie er den at jeg efter 2 måneder med store udfordringer på arbejdet, det økonomiske og nogle privatlivs udfordringer kollapsede med stress D. 29 marts, og jeg lod mig herefter indlægge mig på psykiatrisk afdeling pga. Voldsomme tankemyldre. Jeg var indlagt i 6 dage, hvor jeg på visse områder faldt meget til ro og fik ordineret nogle piller (quetapin).

Jeg har nu været hjemme i snart 1 uge af min sygemelding, og jeg føler selv at det går fremad på visse områder. Nogle af mine problemer er at falde i søvn, hvor jeg kæmper med at kunne sove, og til sidst ofte ender med at tage en sovepille for at falde til ro.

En anden udfordring er at jeg ofte har ondt forskellige steder i hovedet, som min læge siger er spændingshovedpine. Desuden får jeg også en form for tryk i hovedet når jeg kan mærke at der er mange tanker. Er der andre som også oplever det?

Jeg oplever også ofte når jeg ligger mig ned og lukker øjnene for at prøve at sove, eller når jeg halvsover at der udspiller sig alle mulige scener i mit hovede. Ting som jeg ikke har set før, eller nogle problemer som bliver ved med at køre rundt. Ofte i en kort tid, for at blive erstattet med noget andet. Nu ved jeg godt at min hjerne har været udsat for meget her på det sidste, men vil lige høre om andre har haft de problemer, og evt. Nogle gode råd til hvordan jeg kan falde helt til ro og få de tanker væk? Nemt er det i hvert fald ikke :o/

Puha. Ellers må i alle love mig at passe godt på jer selv. Det her stress er ikke noget som nogensinde ville kunne anbefales at ligge hjemme og være syg med :o(

Kommentarer

  • Hej med dig

    Puha - sikke en omgang - har selv været ramt at voldsom stress for 5 år siden og kender til lidt at af du skriver.

    Du skriver, at du håber at kunne få nogle råd fra folk der har været i samme situation som dig. Jeg vil meget gerne hjælpe! :o)
    - hvad mangler du præcis svar på / hjælp til?

    Du skriver blandt andet det om søvnen og tankerne og hvordan det hjælper dig med en sovepille. Og du skriverogså om andre kender til det 'trykker i hovedet' når der kommer for mange tanker.

    Inden jeg kan komme med input, vil jeg tillade mig at spørge om du har talt med en psykolog uden for psyk. afd? Mere for at tune mig ind på, hvem du er og hvor du er :o)

    Bedste hilsner
    Louise
Log in eller Registrér for at kommentere.