Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svie og kløe i underlivet.. Uden at have haft sex

Redigeret 5 juni, 2015, 04:15 i Skønhed og velvære
Hej
Siden oktober har jeg været alvorligt syg med indlæggelse pågrund af psoriasis, psoriassis gigt og ledbetændelse. Jeg er siden da været på methotrexat. Jeg har derfor nedsat imunforsvar og har stort set været syg siden med både stort og skidt.
Men nu er jeg så småt i bedring og min hud og led er bedre end før men min skede klør og svir næsten hele tiden! Det lugter ikke.Det er meget træls og jeg ved ikke om det er noget som kan være bivirkning eller om jeg skal finde hjælp?
Jeg har ikke sagt eller søgt hjælp da jer har kæmpet med alt det andet og har synes det har været flovt. Jeg er kun 21 og har aldrig prøvet at det har følt så ubehageligt.
Håber det gir lidt mening og at der er nogen som kan hjælpe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Måske er der bragt "uorden" i din bakterieflora. Du kunne prøve nogle mælkesyrekapsler til skeden. De er gode og købes på apoteket. Det er uden recept.
  • Indstillinger
    LadyBalance kan varmt anbefales. Er ikke helt i samme situation som indlægsholder, men hos mig tager dette produkt (udover lugt) svie og kløe - det gjorde mælkesyrebakterierne fra apoteket desværre ikke. Du kan læse meget mere om det på deres hjemmeside :o)
  • Indstillinger
    Det kunne godt lyde som svamp. Mælkesyrebakterier hjælper desværre ikke når først svampen har angrebet slimhinden. Tit når man har været på en masse medicin, bliver ens sunde bakterier i skeden slået ihjel og så er der rig mulighed for at svamp kan opstå. Synes du skal få en tid ved din læge, eller kontakte lægevagten og få to fluconazol piller, som du tager på førstedagen og en efter en uge. Så burde det meget hurtigt gå i sig selv. Og som de andre skriver mælkesyre kapsler eller ladybalance efterfølgende :)

    Rigtig god bedring :)
Log in eller Registrér for at kommentere.