Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvide pletter på armene efter svamp + Galla om lidt

Redigeret 10 april, 2015, 01:08 i Åben debat om hud og hår
Hej alle.

I går var jeg til lægen, da jeg havde opdaget nogle halvstore, hvide pletter (ligner pigmentfejl) på begge mine overarme. Lægen fortalte, at det lignede at jeg havde haft svamp, som nu var overstået, og at det så var "ar" var det.
Hun gav mig navnet på en creme, så jeg kunne forhindre svamp igen.

Problemet er dog, at jeg skal have galla omkring 20 dage, og jeg vil meget gerne have en kjole med korte ærmer på.

Er der nogle, som ligger inde med et godt råd til at kunne komme de hvide pletter til livs med creme, sol eller lign. eller evt. dække dem?

Jeg ved ikke om det er muligt, men jeg tænkte det var forsøget værd. Alt hjælp værdsættes.

Hilsen Louise

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Jeg har selv haft hudshamp, som jeg fik fordi jeg tog meget solarie. Var selv fyldt med hvide pletter. Jeg fik en kur hos lægen jeg skulle tage. Men de hvide pletter blev bare ved med at være der. Fandt så ud af at man kan bruge teatree olie på det. Da jeg begyndte at bruge det gik de faktisk ret hurtigt væk. Olien skal bare kun på selve pletterne, og ikke smøres over det hele. Man kan købe teatree olie på apoteket og Matas bl.a.
  • Indstillinger
    Tusind tak for det hurtige svar!
    Jeg har faktisk allerede tea tree oil liggende herhjemme, så det skal helt sikkert prøves :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.