Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i fødderne

Nu ved jeg jo ikke hvad der er galt med mine fødder..og det gør lægerne indtil videre heller ikke. Men da jeg er meget frustreret over daglige smerter mm stiller jeg mit spørgsmål her- som en slags second opinion.
Problemerne startede i min sidste graviditet da jeg var ca. 7 måneder henne. ( 2 år siden)Siden er det taget til.
Jeg har smerter det meste af dagen uden ophør. Om jeg hviler fødderne eller går har ikke det store at sige. Om det er den ene slags sko eller den anden sko heller ikke. Jeg spiser efterhånden stærke smertestillende piller hver dag. Også til natten for at kunne sove. Mine smerter er placeret i næsten hele foden. Langs siderne og ovenpå foden strålende ud i de to tæer. Det eneste der ser ud til at virke lindrende bare en anelse er hvis mine fødder klemmes meget meget hårdt sammen! Hvis jeg har sovet eller ligget i sofaen med benene oppe og jeg derefter skal op og stå/ gå, så føles det som om, jeg er helt stiv i ankelleddet. Jeg går derfor foroverbøjet og krummet sammen som en gammel mand for jeg kan ikke rette ledet ud de første par min. Og ja med mange smerter til følge.
Mine tæer summer og som noget nyt har jeg flere gange oplevet nu, at der er " ild" i mine fødder under dem..en brændende og ubehagelig fornemmelse.
Jeg har været ved lægen, ved ortopæd, har fået lavet en undersøgelse hvor der sendes strøm rundt i ben/ fødder for at se om nerverne fungerer..og det gør de.
Jeg skal nu MR skannes og evt. Videre til en neurolog. Men lægen på sygehuset sagde at jeg skulle være forberedt på at jeg måske ikke kunne få et svar! Det synes jeg jo er bekymrende da det fylder meget i min hverdag.
Nogle gode ideer?
Log in eller Registrér for at kommentere.