Hjem Sex & samliv Prævention

Gravid???

Redigeret 3 april, 2015, 14:09 i Prævention
Jeg er en pige som er sindssygt i tvivl... Jeg havde sex med min kæreste onsdag og vi brugte ikke kondom, men han trak sig ud inden han "kom". Vi gjorde det dog stadig i et stykke tid inden han trak sig ud, så er bange for at der kunne have været noget præ-sæd... Eftersom der er helligdage, så har apoteket lukket, så jeg kunne ikke have købt en fortrydelsespille... Jeg kan først købe en lørdag.. Jeg grumbler rigtig meget over det, og håber nogle kunne give mig et svar.
På forhånd tak.

Kommentarer

  • Når man vælger at dyrke ubeskyttet sex, løber man altid en risiko.

    Længe inden drengen/manden overhovedet er klar over, at han er ved at få udløsning, er der smuttet masser af levedygtige sædceller ud.

    Ingen på et debatforum kan fortælle dig, om du er blevet gravid eller ej.

    Hvor er du i din cyklus?

    Hvis det er sket lige midt mellem to menstruationer, har du en absolut øget risiko - er det sket umiddelbart før eller efter menstruation er risikoen mindre, men den er der altid, når man ikke bruge prævention.

    Beskyttelse - hver eneste gang, og det helt fra start til slut.

    Jeg foreslår, at både du og din kæreste træder et skridt tilbage mht samleje, og i stedet sætter jer ordentligt ind i noget seriøs seksualvejledning.
  • Det var heller ikke meningen at det skulle ske. Jeg frarådede det også meget, og jeg ved at der måske vil opstå en konsekvens af min handling. Jeg skal snart have min menstruation. Den plejer at være et par dage tidligere eller senere end sidste gang. Sidste gang var den 5. marts.

    Vil en fortrydelsespille overhovedet hjælpe?
  • Meget unge mennesker skal ikke bruge den metode ved at trække ud før udløsning, for man er meget frugtbar som teenager og i starten af 20'erne end dem som er i 30'erne. Du kan være heldig denne gang men tag det ved lære til næste gang at du kan blive gravid. Hvis din menstraution er på vej kan du ikke være gravid medmindre du får ægløsning under menstraution. Jeg ved ikke hvor godt du kender din krop men der er nogle der kan mærke hvornår de har ægløsning f.eks jeg kan mærke min ægløsning på 12.dag min cyklus er på 28 dage, d.v.s jeg er mest frugtbar dagene op til ægløsning og efter ægløsning. Ægløsning kommer 12-16 dage før næste menstraution og i nogle tilfælde under menstraution og har du uregelmæssig menstraution kan det være svært at vide hvornår man har ægløsning derfor skal man passe meget på og bruge kondom det er mest sikre.
  • Jeg hæfter mig ved to ting; lad os tage den nemme først: Din menstruation plejer at være et par dage tidligere eller senere end sidste gang. Lidt svært at forstå? Cyklus (altså perioden fra sidste menstruations første dag til næste menstruations første dag) er - for det meste – på 23-35 dage, men især for unge, kan der sagtens være temmelig megen uregelmæssighed, hvilket er helt normalt.

    Dvs. du havde det samleje ca. fire uger efter din sidste menstruations første dag? Risikoen er derfor ikke specielt stor, men du bør aldrig – ALDRIG – bruge de såkaldt sikre perioder som prævention.

    Prævention – hver gang.

    Og – det bringer mig til det næste, jeg hæfter mig ved: Du ”frarådede det også meget..”. Hvis din kæreste ikke kan forstå et nej, og han i øvrigt ikke en gang selv kan finde ud af, at sørge for det kondom, så bør han altså ikke være din kæreste mere.

    Det er DIN krop, og dig – kun dig – der bestemmer over den. At han nærmest ”tvinger” dig til sex, selv om du ”fraråder”, er faktisk at sammenligne med et overgreb.

    Du bør aldrig – ALDRIG – have sex, med mindre DU SELV har lyst til det – sådan noget skal man aldrig føle sig nødsaget til.

    Pas nu på dig selv – der er ikke andre til det.
Log in eller Registrér for at kommentere.