Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Trappe ud af eltroxin og thycapzol ?

Trold1Trold1
Redigeret 2 april, 2015, 08:04 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg har været i behandling med eltroxin og thycapzol siden 2011. I en lang periode har det kørt fint.
Men nu har jeg i et par år arbejdet på, at få orden i min fordøjelse, som har været årsag til mange flere problemer end jeg var klar over, og er nået rigtig langt. Og nu er jeg så begyndt at få nogle symptomer, som jeg vil tilskrive stofskiftet/stofskiftemedicinen.
Da jeg startede på behandlingen med eltroxin og thycapzol udtalte min daværende læge, at når stofskiftet lå fint, skulle jeg fortsætte på denne dosis i et par år, derefter skulle jeg trappes ud af medicinen, for at vurdere, om jeg fortsat skulle være i behandling, eller ej.

P.g.a. de symptomer jeg oplever nu, så mener jeg, at det må være nu, at jeg skal trappes ud.
Jeg talte i tlf. med en læge igår, hun kunne (ville?) ikke vejlede mig i dette i tlf., så jeg kunne få en tid om 14 dage, men jeg fik taget blodprøver.

Forsøgsvis undlod jeg, at tage medicinen igår, og havde det en hel del bedre.

Nu har jeg så taget medicinen i dag, og kan igen mærke symptomerne, bl.a. stivhed i rygraden (især nakke-regionen), periodevis hjertebanken, træthed og "uld i hovedet".

Jeg har indtryk af, at andre har oplevet, at blive trappet ud af eltroxin+thycapzol, og vil utroligt gerne høre hvordan det er foregået.
Log in eller Registrér for at kommentere.