Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg borderline ?

Redigeret 30 marts, 2015, 09:31 i Personlighedsforstyrrelser
Der var em der sagde at det var jeg måske. Hvad kan jeg sige....jeg knytter mig meget til få mennesker ...Er jeg i en gruppe blir jeg stærkt irriteret hvis én anden pludselig kommer ind ..ja det ødelægger det hele. Mit indre ...jeg har alrig kunnet koncentrere mig ..om mig selv. Jeg koncentrer mig om alt muligt andet og blir let distraheret. Så er jeg glad for en mand der får lov at behandle mig som han vil. Jeg har åbenbart et meget lille selvværd ...skønt jeg faktisk er vild med mig selv og enormt godt kan li mig selv, At jeg ikke kan få min vilje med denne mand har fået mig helt ud af kurs. Jeg bruger al min energi på ham. og det er nok pga af det jeg nu mener der er noget galt med mig, Han har klart fortalt mig hvor han står og jeg bliver ved alligevel. Jeg har ikke lyst til at gå og finde en mand ..jeg vil kun have ham her. Jeg er seksuelt afhængig af ham og ikke interesseret i andre mænd. Hele mit liv går med at tænke på sex ..onanere eller at dyrke sex. Jeg kigger altid på folk med de seksueller briller ...men synes bedst om mig selv .ja kun om mig selv. og så ham ,,,,Jeg har brug for at lukke hele verden ude og kun være mig og ham ..og jeg har også et socialt behov. Er der nogen der kan sige mig ..om noget af det her lyder som borderline. Og nej jeg ser ikke små blå elefanter eller hører stemmer. Kun det jeg lige har beskrevet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Carmella

    Hvis jeg var dig, ville jeg ikke lytte til andre folks gætterier angående bestemte diagnoser. Jeg synes i det hele taget, at man i vores samfund er alt for tilbøjelig til at give diagnoser til folk. Jeg synes, at man i stedet for burde koncentrere sig om at hjælpe med at løse de konkrete problemer, som de pågældende har.

    Og det kunne faktisk godt se ud til, at du har nogle problemer.

    Der er dog meget svært som udenforstående at forstå, hvad du mener. F.eks. skriver du: ”Jeg har aldrig kunnet koncentrere mig .. om mig selv.”

    Det betyder jo ret meget, om de to prikker, du faktisk har sat, i virkeligheden skulle have været et punktum.

    Altså har du meget svært ved at koncentrere dig i det hele taget, eller er det kun, når det handler om dig selv, at du har svært ved at koncentrere dig?

    Det står hen i det uvisse. Og det er en af årsagerne til, at det for udenforstående i et debatforum er totalt umuligt at give et præcist svar på dit spørgsmål.

    Dog ser det ud til, at det forhold, du har til denne bestemte mand, ser ud til at være udsigtsløst, eftersom han ikke er interesseret i dig på samme måde, som du er i ham. Men masser af mennesker har vel prøvet at være ulykkeligt forelskede, og det går vel over efterhånden.

    At du tilsyneladende har lavt selvværd og samtidig er meget glad for dig selv, kan se ud som en modsætning, men sådan er der masser af mennesker, der har det, uden at det behøver at være tegn på nogen psykiatrisk diagnose.

    Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at finde en person at tale med om disse ting, evt. en psykolog – ikke med henblik på at finde en diagnose, men med henblik på at lære at tackle de personlige problemer, du har.

    Hvis du alligevel stadig er interesseret i disse diagnoser på personlighedsforstyrrelser, kan du prøve at læse om dem, f.eks. her:

    https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... tyrrelser/

    Det, man tidligere kaldte ”borderline”, hedder nu ”emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse”.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tak for dit dejlige jordbundne og ukomplicerede svar! Ja det nok det jeg skal se på og gøre,

    og: jeg kan sagtens hjælpe andre ( åh vor banalt) jeg har bare utrolig svært ved at hjælpe mig selv og gøre det rigtige. For mig.

    Tak ....
Log in eller Registrér for at kommentere.