Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overvægt og smerter

Redigeret 16 juni, 2015, 14:41 i Åben debat om overvægt
Jeg er en kvinde på 27 år. Jeg har altid været normalvægtig, lige indtil jeg fik en alvorligt depression og siden hen en alvorlig sindlidelse, der gør at jeg må tage flere typer antipsykotisk og antidepressiv. Jeg har på 3 år fordoblet min vægt. Gik fra 65 kg til 125 kg. Jeg tog voldomst på at medicinen, og samtidig var jeg sulten altid, hele tiden og konstant.

Jeg har nu vejet 125 kg i lang tid. Jeg er fysisk aktiv mange timer om dagen, jeg hjælper på en gård, jeg har hund, jeg går ca 5 km om dagen med min hund og jeg har fysisk arbejde på gården, står og går meget i løbet af dagen. Jeg har desværre en slem nakkeskade med piskesmæld, som forhindre mig i mange ting, bla løft og at løbe, hoppe osv.

Jeg trænede en overgang i et fitness center, men kunne ikke holde til mange af deres maskiner.

Jeg går hos en diætist, startede for 2 måneder siden, kæmper med maden og for at komme ned i vægt.


Men nu oplever jeg smerter hele tiden. Det gør mig nervøs. Jeg har hypermobile led.
Jeg har slemme smerter i hofterne, vågner om natten mange gange, kan nogen gange slet ikke stå op, for smerter. Jeg har smerter i benene, i skinnebenene og i læggene. Jeg har nogen gange smerter i knæerne, og jeg har konstant smerter i ryggen, nakken og skuldren. Jeg er også begyndt at få slemme smerter i håndled og hænder.

Min læge siger jeg bare skal tabe mig. Jeg er enig, men jeg er faktisk bange for at jeg kan fejle noget andet.


Har min krop taget skade og får jeg nu kroniske smerter resten af livet ?


Til alle jer andre derude, er der nogen af jer som dagligt har kroniske smerter, som ikke kan forklares, udover overvægt og hvad gør i ved det ?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.