Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ægløsning

Redigeret 15 marts, 2015, 07:52 i Spørg Netdoktors brugere
Jeg er blevet en smule i tvivl, for jeg har læst på en masse sider omkring ægløsning og menstruation, og jeg både fundet frem til at man har ægløsning når man har menstruation og de der 14 dage efter, men også også læst at man kun har ægløsning de 14 dage efter menstruation. Så nu er jeg blevet rimelig meget i tvivl for min kæreste og jeg havde sex i nat hvor kondomet sprang, og jeg er 1 eller 2 dage væk fra min menstruation, så nu er jeg lidt i tvivl om jeg kan/er blevet gravid?

Tak på forhånd :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ægløsning ligger ca. midt mellem to menstruationer, men det kan godt svinge, hvorfor man aldrig skal have sex efter såkaldt sikre perioder.

    Prævention hver gang - og helt fra start til slut.

    Men - hvis du er så tæt på menstruation vil jeg mene, at risikoen er meget, meget lille.

    Jeg foreslår at du og din kæreste lige øver jer lidt i brugen af det kondom, for et kondom, der passer, ikke er for gammelt og er sat rigtigt på, bør altså ikke springe.
  • Indstillinger
    Altså jeg havde gået kondomet af en af mine veninder og normalt springet det heller ikke når vi har sex, men det var for lille.
Log in eller Registrér for at kommentere.