Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter og forandret udflåd - HJÆLP

Redigeret 8 marts, 2015, 06:15 i Underlivsbetændelse
Hej.

Jeg fik for lidt over 1 år siden sat en kobberspiral op (24 år og ikke født). Jeg har oplevet de sædvanlige bivirkninger som forlænget menstruation, flere smerter under menstruation og øget blødning - og disse har jeg accepteret indtil videre.

MEN i løbet af de sidste par måneder er der begyndt at komme smerter uden for menstruationen og ægløsning, og det kan variere fra lette murrende smerter til menstruationslignende smerter. Derudover oplever jeg for tiden (de sidste par måneder) rigtig meget vandigt og gennemsigtigt udflåd, som nærmest kan løbe ud af mig - og dette har jeg aldrig haft før i tiden. Jeg var ved lægen for en måneds tid siden, for at få tjekket om spiralen sad rigtigt, og det gjorde den. Derudover tjekkede hun for klamydia (på trods af fast partner de sidste 6 år), og testen var selvfølgelig negativ. Jeg har ofte haft svamp, men det er med helt andre symptomer (svie, kløe og tykt udflåd).

Smerterne sidder oftest i begge sider, nogle gange mere udtalt i enten højre eller venstre side - nogle gange føles det lidt som, at spiralen sidder og stikker til livmoderen? Der har den sidste uges tid desuden været lidt brunligt i udflåden, men tænker det kan være pga. den nyligt overståede menstruation, selvom jeg ikke har oplevet dette før. Jeg er med meget stor sandsynlighed ikke gravid, da jeg har haft min menstruation regelmæssigt (sidst d. 19/2-28/2).

Er der andre med kobberspiral (eller uden), som har oplevet lign.? Hvilke erfaringer har i med kobberspiraler?
Log in eller Registrér for at kommentere.