Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P piller og blodprøve

Redigeret 8 marts, 2015, 05:57 i PMS og menstruation
Jeg er begyndt at tænke lidt over, om man kan se om man tager p piller i en blodprøve???

Jeg er blevet lidt tvunget til at tage p piller pga. aknebehandling, men kan simpelthen ikke holde ud hvor sulten jeg bliver, fordi lige meget hvor meget jeg æder føler jeg mig ALDRIG mæt.

Men kan man egentlig se der i blodprøver eller? Fordi jeg ved med sikkerhed at der ikke er nogen chance for at jeg skulle blive gravid..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tilstår gerne, at jeg simpelt hen ikke forstår dit indlæg, så måske derfor reagerer jeg. :-)

    Jo, jeg vil da mene, at man godt kan se det i en blodprøve, at man tager hormoner – p-medicin – men da kun, hvis man undersøger for det, og det er der vel ingen grund til, hvis man oplyser om man tager det.

    Man kan se rigtigt meget i blodprøver, men der bliver almindeligvis kun undersøgt for det, man specifikt vil have undersøgt. At undersøge alle blodprøver for alt mellem himmel og jord hver eneste gang, vil blive yderst omkostningsfuldt – og helt unødvendigt.

    Så vidt, jeg har forstået, så tilrådes p-piller, da den aknebehandlings-medicin kan være dybt skadelig for en graviditet, men da det er helt sikkert, at du ikke bliver gravid under denne behandling – altså ikke er seksuelt aktiv, eller bruger anden sikker præcention, så er det vel heller ikke nødvendigt at tage p-piller? Det er din krop, og vel sagtens også dig, der ved, hvad du byder den?

    Og så er du lige pludselig inde på, at du er konstant sulten? Jeg ved dog ikke, om det er den aknebehandling, der forøger din appetit, men det kan du vel læse om i indlægssedlen; jeg har da ikke hørt, at p-piller skulle give forøget appetit.

    Akne er noget en del døjer med i puberteten, men det er jo en begrænset periode, og man må vel gøre op med sig selv, hvor meget man vil medicineres for at behandle en begrænset tilstand, og hvis det giver dig mange andre problemer, så kan du da overveje, om det er hele besværet værd.

    I stedet bør du sørge for at rense huden grundigt og huske at bruge en god og nærende creme - flere gange dagligt.

    Men – hvad alt det har at gøre med, om det kan ses i en blodprøve, kan jeg så ikke gennemskue.
Log in eller Registrér for at kommentere.