Hjem Sind og psyke Personlighedsforstyrrelser

Kæreste med selvmordstanker

Redigeret 4 november, 2015, 18:02 i Personlighedsforstyrrelser
Jeg er 17 år og min kæreste er jævnaldrende, vi har været sammen i 10 måneder. Han var forelsket i mig et halv år før jeg lagde mærke til ham, så han går stadig med angst for at miste mig og kan tit ikke forstå han har fået mig. Det giver mange problemer blandt andet med jalouxi. Det er nu sket efter 3 byture at han er blevet mere ked af det end sædvanlig. Han bliver sur og siger han mister mig og at han vil bare begå selvmord og han har slået sit hoved ind i væggen eller truet med at skære sig med in passer - det sker kun når han er fuld og ked af det. Morgenen efter siger han at det ikke er rigtigt og han ikke kan finde på sådan noget. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det når det sker jeg har prøvet at ignorere han og jeg har prøvet at sige jeg elsker ham og han ikke må gøre det, men han forsætter. Jeg vil gerne have han skal tale med hans forældre eller min mor, fordi jeg ikke vil stå til ansvar for det alene.
Det er svært lige nu der er mange glæder ved vores forhold og jeg elsker ham men der er også noget som taler for jeg skal slå op.
Hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Hej mimi97

    Det lyder slet ikke rart, at stå med det kæmpe ansvar, helt alene.
    Jeg synes helt klart du skal snakke med en du ved der kan holde din hemmelighed, så som din mor om det. som helt sikker kan hjælpe dig.

    Når i tag ud og drikker sammen? har du så kunne mærke han har været nedtrykt indene i tog i byen? for så kan det være en god ide at han ikke drikker.

    Ang. Jalousi er det aldrig en god ting, det vil være en god ide at snakke med ham om at intet godt kommer ud af jalousi, da det kun vil ødelægge forholdet.
    Hvis du elsker ham er det kun en beslutning du selv kan vælge om du synes det er en god ide at blive sammen med ham eller ej.

    men kan sagens forstå det er svært at være sammen med en der truer med at begå selvmord eller bliver sur og jalou.
Log in eller Registrér for at kommentere.