Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svedkirtelbetændelse (hidrosadenitis)

Redigeret 24 februar, 2015, 13:53 i Åben debat om hud og hår
Hej

Jeg håber virkelig, nogen kan hjælpe mig og dele lidt af deres erfaring, da jeg lige nu føler mig total modløs.

I september var jeg ude og rejse og begyndte at få bylder i min ene armhul. Da jeg havde flest, havde jeg en 4-5 stykker, og de gjorde virkelig ondt. Efter en uge eller lidt mere begyndte der at gå hul på dem, men det var som om de ikke forsvandt helt - når en forsvandt, dukkede den bare op et andet sted.

Da jeg kom hjem til DK fik jeg penicillin af lægen, men dette hjalp ikke, og de fandt ud af, det var MRSA. Jeg er nu blevet opereret - der var kun en byld på operationsdagen - men jeg bliver ved med at få dem! Og de er ikke længere multiresistente. Der kan komme en stor byld over natten og så forsvinde igen et par dage efter, for at dukke op et andet sted. I løbet af de sidste 5 måneder, har jeg kun haft 3 uger, hvor jeg ikke havde noget - og det var lige efter min operation.

Min læge siger, det ikke er en sygdom og at det ikke er noget. På sygehuset vil de ikke operere mig igen. Jeg spurgte min læge, om man kunne få noget kronisk med bylder - det sagde hun nej til. Men jeg har søgt selv og har læst en del om svedkirtelbetændelse. Jeg synes virkelig, det minder meget om det jeg har. Og nu ved jeg ikke hvad jeg skal stille op. Jeg vasker med klorhexidinsæbe og prøver ikke at trykke dem ud. Men det gør fandens ondt. Jeg har svært ved at få en ordentlig nats søvn, da jeg vågner hver gang, jeg vil vende mig, og kun kan ligge på ryggen med armen et stykke uden for min krop. Jeg har mange smerter i løbet af en arbejdsdag og har fået flere forskellige smertestillende, men ingen hjælper. Lægen og sygehuset sagde, det nok ville gå i sig selv, men jeg tvivler ærlig talt.

Er der nogen, der har gode råd til, hvad jeg skal stille op? Jeg ved godt, jeg ikke sådan selv kan give mig diagnosen - jeg har ringet og nævnt det for min læge, men hun virkede ikke som om, hun vidste, hvad jeg talte om.

Så - hvis nogle har erfaringer. Hvad stiller jeg op? Hvad er mine fremtidsudsigter? Hvordan får jeg det til at forsvinde - bare lidt?
Log in eller Registrér for at kommentere.