Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fjernelse af livmoder?

Redigeret 11 december, 2015, 11:09 i PCO
Jeg er en kvinde på 43 år med PCOS.
Jeg har tidligere været i behandling for barnløshed men har aldrig haft held med projektet.

Jeg har uregelmæssig menstruation og bløder så meget og har så mange smerter at jeg må tage lægeordineret morfin når det står på.
Har bla. været ved en gynækolog som udskrev noget medicin som skulle få blodet til at størkne.
Det har jeg nu aldrig taget- min mand har nemlig haft en blodprop i hjernen.
Så jeg nægter at tage medicin med risiko for blodpropper.

Ud over dette, så starter mine menstruations smerter ofte 3 uger før jeg begynder at bløde.
Plus de varer til en uge efter jeg er stoppet.

Nu føler jeg ikke at jeg kan holde til det længere og vil faktisk gerne have fjernet min livmoder.

Er der nogen som har prøvet dette og måske har en ide til hvordan jeg skal få overbevist min læge?

Det er simpelthen invaliderende med de smerter.
(Jeg tager kun morfin to døgn i hver periode).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, mon ikke. Jeg havde det noget i samme retning som du. Det er dog længe siden og dengang havde man ingen besvær med lægen om det spørgsmål. Jeg blev rådet til at få fjernet livmoderen og det fik jeg.

    Ikke et eneste sekund fortrød jeg. Det var så skønt at være fri for de evindelige blødninger og mange smerter. Jeg har aldrig nogensinde fortrudt det, det har bare været så godt for mig.
    Lægen burde prøve det selv, så var der vist ingen tvivl. Det kan du hilse og sige fra mig. Jeg har kun været glad for det.

    Jeg ved ikke om nogen kan få komplikationer, jeg har det ikke.
  • Indstillinger
    Tak, det var dog dejligt at høre.
    Jeg har bestilt tid ved lægen og vil bare forberede mig lidt.
    Dvs. han sender mig jo nok videre i systemet.
    Jeg krydser fingre for at de vil ordne det!
    Skal først til lægen midt i april, da jeg er i udlandet indtil.
  • Indstillinger
    Få en anden mening
  • Indstillinger
    Jennies36, undskyld, men hvad mener du. ?


    "Få en anden mening" Den sætning er umulig at forstå, når man ikke aner hvad det drejer sig om.
Log in eller Registrér for at kommentere.