Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

BLODTRYKSMÅLING

Redigeret 20 februar, 2015, 14:40 i Blod og blodsygdomme
Måling af blodtryk

Jeg har været til udredning hos en ortopædkirurgisk læge i dag . Det var meningen, at jeg skulle have lavet en kikkertundersøgelse i det ene knæ og have fjernet en menisk bl.a. Men for en sikkerhed skyld målte lægen mit blodtryk. Det var for højt!! Jeg blev sendt til min egen læge og fik målt blodtryk 2 timer efter - og det var jo normalt! Jeg skal for en sikkerheds skyld måle blodtryk i 3 døgn og tilbagemelde til lægen. Men det er ikke nemt at måle blodtryk hjemme, når jeg ikke er alene. Hvordan gør andre i den situation?
Smider i manden/konen ud imens? Mit blodtryk stiger hos læger på et sygehus, jeg havde problemet for 10 år siden også og måtte køre flere gange 200 km for at få målt blodtryk, til lægerne var tilfredse. Der står jo i brugsanvisningen, at der skal være helt stille omkring patienten, når blodtrykket måles!! Hvorfor tror lægerne ikke på, at blodtrykket er normalt, når vi måler det hjemme? Jeg er så skuffet over, at jeg nu ikke kan blive opereret i mit knæ og få noget af min førlighed tilbage. Der må være andre, der har oplevet det samme?
Log in eller Registrér for at kommentere.