Hjem Sind og psyke Angst

Er jeg psykisk syg?

Redigeret 18 februar, 2015, 00:16 i Angst
Hej! Jeg håber nogle kan hjælpe mig, da jeg spekulere meget på mit mentaletilstand ligenu.

Jeg er en kvinde på 18 år, jeg lider af en blanding af anoreksi og bulimi. Jeg har aldrig været i behandling for dette, da drt meget meget svært at tale om. (Min familie, venner og skolelærer har bemærket min vægt) Men jeg har altid været god til at skjule min sygdom. Jeg lavede en tid hos min egen læge, men kunne ikke fortælle ham det, da jeg synes det var pinligt. Jeg føler mig meget tyk, og kan derfor ikke længere holde mit socialeliv, da jeg er bange for nogle opdager hvor tyk jeg er blevet, og derfor er jeg blevet meget isoleret.

Lige her fortiden, har jeg haft mange selvmordstanker, jeg tænker tit på at det ville være rart at få fred, men på den anden side ønsker jeg også at blive uddannet og få et arbejde, nogle børn og sådan. Det er somom der er en anden person inden i mig, og denne person opfordre mig til at begå selvmord, ligesom personen også får mig til at spise og kaste op på. Det er somom jeg er to personer, det meget svært at forklare, men min livssitaoution er uoverskuelig og jeg vil virklig gerne af med mine dårlige tanker, men det er svært. Er der nogle som ved hvad jeg skal gøre? Eller har haft det på samme måde?

Hilsen
SPO7942

Kommentarer

  • Hej, der er mange ting der spiller ind omkring om man har en spiseforstyrrelse og der er mange "krav" hvis man kan sige det sådan. Men lige gyldigt hvad er dine symptomer dårlige!!
    Jeg har haft bulimi i lidt over et år nu, og som du selv beskriver er det ligegyldigt om man har anoreksi, bulimi eller en atypisk spiseforstyrrelse et liv i helvedet!
    Du beskriver det med splittelsen om at du føler du er 2 personer. Kender det godt, det er som om der er en inde i dig som banker dig over hovedet og siger 'du er tyk, ikke spis det der.' Eller 'se nu hvad du har gjort, du er så svag, gå ud og kast op'. Og det ved jeg alle jeg kender der har selv en atypisk spiseforstyrrelse kender til!
    Men hvis du gerne vil have familie, uddannelse osv. Så kæmp for den del, for det er ikke kun selvmordet der ødelægger det, det gør en spiseforstyrrelse også.
    Jeg har ikke haft min menstruation i et år, så som det ser ud nu kan jeg ikke få børn. Mine tænder er fuldstændig smadret, og det ser ud til at jeg i en ung alder kommer til at have munden fuld af falske tænder. Min krop er grim, jeg ser syg ud. Jeg kaster næsten op bare ved tanken af det, fordi jeg har gjort det så meget, mim krop kan ikke rigtig vænne sig til at have mad i maven.
    Jeg er konstant hæs pga. opkastningerne. Mit spiserør brænder fordi det er så slidt. Og har mange smerter omkring hjertet, og er simpelthen så bange for at jeg i en tidlig alder kommer til at dø af det her, jeg er så langt ude efterhånden.
    Og jeg er altså ikke undervægtig eller noget, vægten har ikke alt og sige i en spiseforstyrrelse!! Mange tror den har men det er ikke sandt!
    Anoreksi og hvad der ikke alt er af spiseforstyrrelse giver en masse dårlige symptomer og i sidste ende kan det ende i døden.
    Og ligegyldigt hvor mange selvmordstanker du har, så er det ikke det du ønsker. Du ønsker ikke at dræbe DIG, men de problemer der er inde i dig. Og det kan man også med den rigtige hjælp.
    Så syntes du skal bede om hjælp, også selvom det er det sværeste nogensinde!!
    Håber di kan bruge det her!!
Log in eller Registrér for at kommentere.