Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jomfru og bange for første gang

Redigeret 16 februar, 2015, 13:37 i Kvindelige sexproblemer
Hej
Jeg har længe gået og være nervøs og følt det var akavet at snakke om til mine nærmeste men jeg er lige fyldt 21 for en uge siden og ja jeg er stadig jomfru... Jeg synes det er møg akavet og føler der er et kæmpe press hvilket også gør at jeg er bange for at få en kæreste.
Men mit problem er at jeg er bange for at jeg er for stram! Det gør halv ondt når jeg bruger tampon og tager den ud. Så jeg er bange for der er noget galt? Når jeg fører en finger op efter jeg er blevet våd er det som om jeg møder modstand? Er der noget galt med mig?
Og er det fordi jeg er lidt kraftig??
Håber der er nogen som kan hjælpe! Er ret desperat!
Hilsen den desperate pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Et eller andet sted kommer det vel ikke hverken dine venner eller din familie ved, om du er jomfru eller ej, så det behøver du ikke føle dig akavet over.

    Langt de fleste mænd vil givet føle det som en meget stor ære at være den første – og jeg vil gætte på, at når du møder ham, som du virkelig har lyst til at give dig hen til, så vil han ud over at føle det som en stor ære, også gøre alt for at det skal blive en god oplevelse for dig.

    Og det siger jeg, fordi du givet ikke er typen, der bare kaster sig ud i det. Du ønsker vel ikke sex første gang I mødes vel? Du har naturligvis brug for tillid og følelser først.

    Naturligvis skal du være ærlig omkring det – fortæl den pågældende, at du netop er jomfru, og du derfor naturligvis er både nevøs, usikker og lidt bange for, hvordan det skal gå. Hvis ikke han har lyst til at respektere det, så er det ikke ham, der skal have lov til at blive din første.

    Jeg vil foreslå dig, at du prøver at udforske dig selv, så du kender lidt mere til dine lyster – du kan helt diskret købe f.eks. en dildo og/eller en vibrator på diverse sex-legetøjssider. Og – det er nok en god ide, for det vil få dig til at lære din krop at kende, og det kan hjælpe til, at du slapper af og yder det. At du føler dig meget stram kan netop være fordi, du ikke slapper ordentligt af, og det er en god ting at øve sig i.

    Men – tag det roligt og afslappet; du skal i hvert fald ikke opfatte det som en skam – tvært i mod.

    Held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.