Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udjævnet brusk under knæskallen

Redigeret 16 februar, 2015, 08:35 i Sportsskader
Jeg var på den legendariske squat challenge i maj måned sidste år, og midtvejs begynder jeg at få ondt i mit venstre knæ hvorefter jeg stopper efter et par dage. Mit knæ bliver brandvarmt og det gør ondt på indersiden. Efter flere besøg ved lægen, får jeg endelig i oktober måned en MR scanning, som viser at der sandsynligvis er en lille revne i min brusk under knæskallen. Derpå får jeg af vide, at jeg skal holde mig i ro, så går det væk.
I december måned er det stadig ikke væk, og jeg bliver sendt til en ortopædkirurg, som har foretaget en kikkertoperation i mit knæ for 14 dage siden. Her udjævnede han brusken under min knæskal, som heldigvis ikke var revnet helt ind til knoglen - han karakteriserede det som en 2.-3. grad ud af 4 grader, hvor 4. grad er revnet ind til knoglen. Derudover skar han en slimhindefold over, som var helt spændt ud og stram.
Siden da har jeg holdt mit knæ i ro og undgået at belaste det.

Mit spørgsmål er nu, om der er nogle der har været igennem noget af det samme? Jeg er meget, meget nervøs for, at mit knæ aldrig bliver godt igen. Om jeg kommer til at kunne løbe, cykle, stå på ski og alt sådan noget.

Venlig hilsen Mathilde
Log in eller Registrér for at kommentere.