Hjem Sex & samliv Prævention

Glemt p pille, kan hun være gravid?

Redigeret 16 februar, 2015, 03:00 i Prævention
Min kæreste er næsten lige startet på p piller(d7/8 februar), og det er derfor stadig meget nyt for hende, og da jeg findet det totalt forvirrende, men stadig føler ansvar for det, så spørg jeg nu herinde.

Hun startede som sagt på sine piller på sin første dag som hun skulle og tog dem så efter forskrifterne, men kaster så en pille op, den 11/2, cirka kl 2 om natten, da hun næsten lige har slugt dem. Hun har efterfølgende taget pillerne som hun skal, og jeg spørg hende derfor om der kan være gået mere end 12 timer til hun tog en ny pille, hvilket hun ikke mener at der gjorde, hun er dog ikke helt sikker. Vi havde så sex her i(14/2) nat, og kondomet bristede, hvilket jeg aldrig har prøvet før, og vi er derfor i tvivl om hun kan være gravid, da hun mener at have en sjov følelse i hendes æggestokke. Vi smutter imorgen ned og køber en fortrydelsespille, som vi håber på virker her 36 timer senere, men tror i hun kan være blevet gravid og hvad er chancen for det efter en fortrydelsespille?

Kommentarer

  • Man får ikke en "sjov følelse i æggestok" eller har andre graviditetssymptomer umiddelbart efter eventuel undfangelse.

    Man mærker tidligst - og kun måske - et spinkelt symptom på graviditet tidligst et par uger efter undfangelse, så dette "tegn" har intet med det at gøre.

    Da hun nu allerede er i gang med at indtage hormoner, så foreslår jeg, at hun lige kontakter lægen og forhører sig, INDEN hun stopper efter med en fortrydelsespille, der er heftige sager, som hun ikke har godt af, med mindre, det virkelig ER nødvendigt.

    Et kondom, der passer, er sat rigtigt på og ikke er for gammelt, bør ikke briste, så øv jer lige lidt bedre i brugen af det.

    Og - jeg foreslår hun/I læser indlægssedlen for disse p-piller. Der står, hvordan man skal forholde sig, hvis man har glemt en pille. Hun kastede op - men det er da kun, hvis det er umiddelbart efter indtagelse, at den pille ikke har nået at komme ud i systemet.
Log in eller Registrér for at kommentere.