Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Små bryster

Redigeret 10 februar, 2015, 08:19 i Teenagere
Hej NetDoktor!
Jeg er en pige på 15 år som går i 9. klasse og jeg er meget ked af mine små bryster. Jeg er 1,60 m. høj og vejer ca. 50 kg. så jeg er også en slank pige som jeg ved også kan have indflydelse på ens bryststr., men mange andre slanke piger har da bryster. Jeg kan knap nok udfylde en 70A og det er noget som går mig på hele tiden. Det er næsten det eneste jeg tænker på og det går derfor også meget ud over mit humør. Alle i min klasse har bryster og de fleste har endda store bryster. Også dem der er meget yngre end mig har større eller samme str. som mig. Jeg synes det er flovt at have så små bryster i min alder og har derfor heller ikke lyst til at gå i bad når der er andre. Har næsten ikke engang lyst til at kigge mig selv i spejlet uden trøje på fordi jeg ikke kan lide hvad jeg ser. Det gør mig sur og ked af det. Min mor har ikke en gang små bryster, altså hun har ikke store men heller ikke små så derfor synes jeg det er uretfærdigt hvorfor jeg skal have SÅ små! Udadtil ser det måske ud som om at jeg har bryster men det er kun fordi jeg bruger BH med fyld - uden er jeg næsten helt flad :( Ved godt at jeg stadig ikke er færdigudviklet men problemet er bare at mine bryster næsten ikke er vokset på 3 år og de er ikke en gang særligt ømme. Jeg føler mig udenfor når alle andre jeg kender har bryster! Ville bare sådan ønske der var noget man kunne gøre. Ønsker heller ikke store bryster ville bare ønske at jeg i det mindste kunne udfylde en B-skål eller bare havde lidt mere bryst så jeg kunne være tilfreds med mig selv!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er rigtigt svært at være i pubertet. Alle – ALLE – har et eller andet ved sig selv, de er utilfredse med og tror, at hvis bare det kunne være anderledes, så ville man være totalt lykkelig.

    Da det samtidigt er totalt afgørende at man ser ud, som om man har helt styr på det hele og er totalt glad og tilfreds, - ja, så kan man jo netop nemt få det indtryk, at det kun er en selv i hele verden, der har det svært. Det har I alle sammen – men alle lader bare som om, det hele er totalt perfekt, og det gør du vel egentligt også, ikke? Pigerne med de store bryster er utilfredse med, om de bryster nu er for store, eller at deres lår er for tykke, at næsen er skæv osv. osv. Alle har noget, de har det virkelig dårligt med – og selv om det umiddelbart lyder tåbeligt, så er det sådan, det er, når man er i pubertet. Hormonerne raser i kroppen, man er forvirret og føler sig forkert og rodløs, samtidig med at man spiller komedie for at vise, at man bare har styr på det hele.

    Du er en spinkel pige, og du har små bryster – men du er vel forhåbentligt andet end et par bryster? Du er forhåbentligt også en god kammerat, er god til mange ting?

    Ja, jeg ved godt, at der er megen fokus på de der bryster, men når du en gang møder en sød fyr, vil han være fuldstændigt ligeglad med dine brysters størrelse, han vil nemlig falde for DIG, fordi du er den, du ER.

    Dine bryster har den størrelse, de har, og du kan ikke gøre noget ved det – jo, når du er blevet voksen og fuldt udviklet, kan du investere en formue og få lavet nogle, men det vil IKKE gøre dig lykkeligere, for din sjæl sidder altså ikke der.

    Jeg har heller ikke store bryster, men der er fordele ved alt. Jeg er nu godt oppe i årene, jeg har fået to børn, som jeg i øvrigt havde masser af mælk til, til trods for de små bryster, for det har nemlig intet med det at gøre – og jeg er så heldig, at fordi de ikke er store, så sidder de faktisk det samme sted, som de altid har gjort. Kvinder med store bryster oplever ofte at få hængebryster; det sker ikke så ofte med de små.

    Hvis du virkelig prøver på at acceptere dig selv, som du nu er indrettet, vil du få det meget bedre med dig selv.

    Der er ingen grund til at martre sig selv for noget, man ikke kan ændre på – så prøv at arbejde med at acceptere dig selv, som den du nu er.

    Og ja, ja, ja, - jeg ved det, her og nu føler du ikke, du kan bruge det her til noget som helst – men prøv alligevel at tænke noget positivt om dig selv - hver eneste dag, det vil faktisk hjælpe dig.
  • Indstillinger
    Ps. for resten: Jeg har aldrig oplevet, at blive valgt fra p.gr. af mine brysters størrelse.

    På samme måde, har jeg heller aldrig følt behov for at vælge en kæreste fra pr.af hans "udstyr".

    Og - jeg husker også, at i min søns klasse, var den pige med det absolut fladeste strygebræt, samtidigt hende, som alle drengene flokkedes om. Hun var virkelig populær.

    Så - det DIG, det handler om, ikke dine bryster.
Log in eller Registrér for at kommentere.