Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget ondt efter at have fået finger

Hej alle. Jeg er en pige på 14 år, som lige er kommet hjem fra sommerhus weekend med min kæreste og hans familie.
I forgårs gav han mig finger for første gang, det var første gang jeg fik finger, og første gang han gav finger. Han var forsigtig, og det gjorde slet ikke ondt. Det var lørdag aften det skete, og da jeg vågnede søndag havde jeg ikke ondt, og var bare en rigtig glad pige. Søndag eftermiddag var vi i poolen i sommerhuset de havde lejet, og vi sluttede af i det varme boblebad. Der gav han mig finger igen under vandet, heller ikke der følte jeg nogen form for smerte.
Vi tog hjem søndag aften og jeg er nu vågnet op her hjemme (mandag) med en utrolig smerte i underlivet, jeg skal tisse hele tiden, ca. hver tiende minut. Jeg kan slet ik finde noget sted at gøre af mig selv. Har ligget under dynen i fem timer siden jeg vågnede og vent og drejet mig, det er en sviende følelse.
Jeg har vasket mig dernede med sådan noget intimsæbe og ligger med busker på under dynen så jeg holder min 'mis' varm og ren. (Har læst mig frem til at man skal gøre det)
mit spørgsmål er nu hvad kan jeg gøre? Og er det normalt at føle sådan en smerte efter det hele er sket? Og kan det måske være fordi det skete under vandet?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, hilsen hende der gik fra at være den lykkeligste til at svømme rundt i smerte.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du ellers var klar til den finger - altså var naturligt våd og seksuelt ophidset - tror jeg ikke, det er det, der har skylden.

    På den anden side, hvis ikke du var klar og altså ikke var naturligt våd (og her mener jeg ikke våd, som man bliver ved vand), så kan han sagtens have givet dig et par rifter med neglen, og det kan godt være smertefuldt, men sådan læser jeg egentligt ikke det, du skriver - du virker, som om du nød det, og det gør man ikke, hvis man er tør.

    Mit umiddelbare gæt er, at den pool eller spabadet ikke var helt så bakteriefrit, som noget sådan burde være, og du derfor kan have pådraget dig noget blærebetændelse.

    Det kan du få undersøgt ved at aflevere en urinprøve ved lægen, og det bør du gøre, hvis det stadig er slemt i morgen. En morgenurinprøve er bedst.

    Og - jeg synes altså ikke særligt godt om det sæbevaskeri på de sarte dele. Måske en enkelt gang om ugen, hvis man finder det meget nødvendigt - men ellers bør man kun bruge rent vand, og så kan man for min skyld kalde det "intim" sæbe lige så tosset, man vil. Sæbe udtørrer den sarte hud, og netop kønsdelene har en naturlig fugtighed, som man ikke skal ødelægge.

    Ligeledes håber jeg, du bruger trusser, der bliver vasket ved mindst 60 grader - da bakterier ikke forsvinder ved lavere grader.

    Du er lige vel tidligt ude mht seksualitet; men der går vel ikke så lang tid nu, hvor I er begyndt, før I tager næste skridt, og begynder på egentligt samleje - så det er derfor på høje tid, du og I får sat jer ind i noget seriøs seksualvejledning, så du/I kan lære at passe godt på jer selv og hinanden, og det betyder, at det nok vil være en rigtig god ide, at I får indkøbt nogle kondomer - måske øver i brugen af dem, så I er forberedt, når det pludseligt falder for, at I vil gå længere.
  • Indstillinger
    Hej Lotte, tusind tak for svaret.
    Jeg følte jeg var våd og klar og jeg nød det også. Så som du selv siger er det nok ikke derfor. Jeg vil afvente og se om det stadivæk gør ondt imorgen, også vil jeg gå til lægen. Tusind tak for hjælpen, det svært når man ikke har en mor at snakke med tingene om.
Log in eller Registrér for at kommentere.