Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Defëkt krop!

Redigeret 7 februar, 2015, 23:06 i Alkohol
Ved godt det handler om meget andet en alkohol, men jeg har en stærk mistanke om at mange af problemerne skyldes tobak og alkohol - i al fald som stærkt medvirkende faktor.

Er 33 nu, og var tidligt ude mede begge dele. rygning, alkohol fra 13.

I mange år betragtede jeg ingen af delene som synderlige problemer men i sær siden 2007 er helbredet virkeligt skidt..

Har været månedsvis på hospitalet. Nu i 2015, er det så slemt med alverdens skavanker at jeg føler mig som en på 80 år. Eksempelvis er blot det at gå en stor udfordring - en tur til købmanden med ROLLATOR kan det blive til på en god dag.

Pga af åndenød pga af smøgerne, kan jeg hverken cykle eller blot gå, og det giver men jævne mellemrum fald - som regel dog kun "skrav" på knæerne (storforbruger af bukser). Senest brækket kraveben fra fald.

Får leveret "ældremad" fordi jeg ikke kan stå og passe gryder i køkken, ja selv i badet har jeg sådan en badestol. Altså næsten sengebundet.

i al fald 23 timer i døgnet på sofaen.

Ofte må jeg købe dagligvarer online, fordi jeg ikke magter gåturen til købmanden...

Har mistet alle tænder pga hyppige opkastninger, og ikke råd til nye, ergo står den på "tyggevenlig" føde som nogle ældre også får.

Dårlig søvn (tit slet ingen) hvilket sommetider medfører besvimelse af udmattelse - og det sker som lyn fra en klar himmel, er før simpelthen faldet i søvn også på offentlige steder.

Har også afskåret mig helt fra sexliv - ikke fordi den ikke kan men jeg løber tør for luft simpelthen.

Restless legs, medfører også mange muskelsmerter/nedsat kræft i benene, ganske enkelt fordi de er på overarbejde for kan ikke holde dem i ro, heller ikke når jeg sover.

Har egenligt ikke noget spg,, ville bare advare om hvor hurtigt tingene kan gå galt - man behøver ikke være hverken 50 eller 60 før helbredet tager skade af en al for usund livsstil!
Log in eller Registrér for at kommentere.