Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

pletblødning og brun menstruation

Redigeret 7 februar, 2015, 03:12 i PMS og menstruation
Jeg er en pige på 20 år, der for et par uger siden var jeg til min første gynægologiske undersøgelse og fik at vide, jeg hverken havde klamydia eller gonoré, men til gengæld skedekartar, som jeg så blev behandlet for med antibiotika.

Jeg havde ingen problemer haft før, men der gik kun et par dage (før jeg startede på antibiotika), før jeg startede med at bløde en lille smule, og til sidst så meget, at det mindede om en rigtig menstruation - bare mere brunlig. På det tidspunkt var der 10 dage tilbage af min p-pillepakke. Normalt får jeg min menstruation på 4. dagen fra sidste p-pille, og det er i dag. Men nu er der kun kommet en del 'brunt blod' eller udflåd, om man vil. Jeg har menstruationssmerter, så forstår ikke, det røde blod ikke kommer... Selvfølgelig stresser det, og det kan da sikkert også udskyde det. Men forstår bare ikke, hvad der sker med min krop.

Har en tid hos lægen på tirsdag, men synes godt nok, det er langt tid at vente, når det går mig så meget på.

Er der nogen, der har nogen idé om, hvad der sker? Eller som har prøvet det?

- Det skal lige tilføjes, at jeg ikke er gravid.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at læse indlægssedlen for din medicin (p-piller).

    Pletblødning er en af rigtigt mange bivirkninger, og jeg gætter at din krop prøver at fortælle dig, at den ikke er ubetinget begejstret for dette - for kroppen - helt unødvendige hormontilskud.
  • Indstillinger
    Tja, der er bivirkninger ved alting, men nu er det jo ikke hundrede procent sikkert, det skal have skylden. Det er jo netop det, jeg prøver at finde ud af :-)
  • Indstillinger
    Nu er pletblødning en af de mere almindelige bivirkninger ved p-piller, hvilket bør fremgå af indlægssedlen.

    Jeg er ret sikker på, at hvis du går til din læge med problemet, vil du få at vide, at du "bare" skal have nogle andre, stærkere p-piller, og altså også straks mene, at det handler om pillerne.

    Og ja - selvfølgelig vil problemet blive løst, for nogle stærkere piller vil efterhånden "bedøve" kroppen" så den opgiver at fortælle dig, at den ikke bryder sig om det.

    Og så er alt jo godt.

    Du vælger selv - det er din krop.
Log in eller Registrér for at kommentere.