Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg depression eller stress?

Redigeret 5 februar, 2015, 04:11 i Studerende og unge
Kære netdoktor.

Jeg er en pige på 17 år, der går på gymnasiet.

For ca. 2-3 uger siden, var jeg til en fest. Jeg var ekstremt fuld og der var en pige, som så dette som en chance til at få mig til at ryge skunk. Jeg tog ca. 2-3 sug af. (Det skal siges at jeg kun har prøvet at tage et sug af en joint, førhen) Da jeg allerede var fuld, så blev jeg ekstremt skæv og blev fulgt hjem af mine venner. Dagen efter var jeg meget ved siden af mig selv og fik afvide af både læger og fra nettet, at det blot var "tømmermænd" fra det jeg havde røget. Tiden gik og efter ca. 1,5 uge med en masse angst, blev det bedre. Men jeg var stadig mega bange for om der var sket mig noget "psykisk".

Jeg har efterfølgende, været rigtig ked af det og tanken om, om jeg nu aldrig ville komme mig, begyndte at stresse mig og gøre mig endnu mere ked af det.
Jeg har ingen depressive tanker, udover om jeg nogensinde kommer mig over det her. Jeg har lyst til at græde, og vil bare gerne have min normale hverdag tilbage!
Jeg magter ikke at tage i skole og vil allerhelst være hjemme, med min familie og min kæreste.... Min hjertebanken er forsvundet og jeg har ikke "angstfølelsen" mere, men jeg er bare ved siden af mig selv og føler mig ked af det...

Hvad skal jeg gøre???

Har jeg depression eller er det stress?

Og kan jeg blive hjulpet?

Håber at i vil svare.

Mvh. Clara
Log in eller Registrér for at kommentere.