Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid?

Redigeret 4 februar, 2015, 04:40 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg skriver herinde, da jeg er en lidt bekymret pige. Jeg er sådanne set nervøs for at jeg er gravid :/. I starten af januar havde jeg min menstruation(1-4 januar) og siden har jeg ikke haft den. Jeg har været sammen med min flirt d. 12-13 og så den 21. Jeg har sådanne en app på iPhone hvor den regner det hele ud og kan se hvornår man ca har æggeløsning. Min æggeløsning stod til den 15 januar. Har døjet med mit underliv her de sidste par måneder og for 2 uger siden var jeg til lægen med det, og der var ikke noget at se. Kan jeg være blevet gravid?
På forhånd tak!
Hilsen en meget bekymrende pige

Kommentarer

  • Indstillinger
    En sådan app kan vel ikke måle lige præcis dig? Jeg mener, den tager vel ikke prøver og den slags? Den giver en gennemsnitsberegning på, hvornår ægløsning sådan ca. vil være. Altså ren statistik. Du har haft samleje både umiddelbart før og umiddelbart efter denne dato.

    Så - hvis det er din eneste prævention, så er sandsynligheden da bestemt til stede.

    Der går da gerne et par uger, før det kan konstateres, om der er undfanget, så et lægebesøg for et par uger er ikke ensbetydende med, at du ikke er gravid nu.
  • Indstillinger
    Der var der bare intet at se på mit underliv, fordi jeg havde jo døjet med smerter dernede. Men synes du jeg skal tage en test?
    Har bare ufattelig meget udflåd
  • Indstillinger
    Jeg påstår ikke, at du ER gravid - for det kan ingen da vide, men sandsynligheden er da til stede, så derfor bør du da tage en test - især hvis ikke du ønsker graviditet.

    Er du gravid må du jo nok til læge igen.

    Og - hvis dit voldsomme udflåd fortsætter, bør du måske også kontakte læge igen, da det jo også kan være noget kønsoverført - eller andet, som måske ikke kunne måles for to under siden, men godt kan nu.
  • Indstillinger
    Ja det er forståeligt!. Jeg tror lige jeg venter en uge med at købe den test, da jeg skulle have haft min menstruation i sidste uge, mååske er den jo bare uregelmæssig. Men tak for hjælpen
Log in eller Registrér for at kommentere.