Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gulligt tynd afføring og mavekramper på 5.dag

Jeg har kigget rundt og søgt på nettet, men jeg synes ikke jeg kan finde svar på det jeg sørger. Så derfor spørger jeg jer til råds her på siden og håber i kan hjælpe:
Jeg kom hjem fra en studietur i Holland i fredags, og fredag nat begyndte jeg at få det rigtig skidt. Jeg fik skiftevis hede/fryseture, lettere feber og frygtelig ondt i maven. Jeg rendte på toilet 1 gang hver halve time hvor det nærmest var vand der kom ud.
Lørdag er det ikke bedre, dog har jeg ikke mere feber, og fryseturene er også forsvundet. Jeg render stadig på toilet nærmest konstant, det er stadig helt flydende det der kommer ud, men nu har det skiftet farve til noget nær karry gul, og jeg har ikke spist noget der skulle kunne give min afføring denne farve. Jeg har stadig ondt i maven, men nu kommer det i sådanne krampetrækninger og er virkelig ubehageligt.

Nu er det i dag tirsdag og 4-5 dage siden det begyndte. Jeg har stadig ondt i maven som kommer i krampetrækninger, min mave er ikke blevet bedre og jeg render stadig på toilet mange gange i løbet af en dag. Min afføring er stadig meget tynd og gullig. Specielt er det galt om natten, sidste nat var jeg på toilet 6 gange, og jeg får nogle ordentlige svedeture om natten, hvor min dyne og lagen kan være helt vådt.
Jeg har absolut ingen appetit, og hvis jeg prøver at få lidt ned går der ikke længe inden jeg igen skal på toilet eller får kvalme.
Nogen af jer der har oplevet det samme? Synes nogle af mine symptomer tyder på en irriteret tyktarm, og så alligevel ikke.. Er der nogen der kan hjælpe? Skal jeg søge min egen læge eller skal jeg håbe på det går over af sig selv?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes da det lyder som en gang madforgiftning. Min bror var syg i tre uger efter at være kommet hjem fra en udenlandstur. Han var syg, som du er nu. Jeg har også selv prøvet det, men det var "kun" mavesmerter.

    Du kunne prøve at købe nogle mælkesyrekapsler til at sluge, for de findes også til skeden, på apoteket. De hjalp virkelig på mine smerter.
  • Indstillinger
    Hej Chris92
    Den gullige farve i din afføring er galde, og det kan gøre at din hud omkring anus bliver rød og irriteret, så brug vand på toiletpapiret for at undgå huller i den tynde hud, husk at DUPPE efter, undgå at tørre hårdt.
    Prøv at tage Idoform det er mælkesyrebakterier som hjælper de gode bakterier i mave tarm kanalen.

    Til at stoppe Kan du i håndkøb købe Imodium Plus, de skal tages efter hver tynde diarré, de har en positiv effekt på mavekramperne.

    Samtidig skal du på jagt efter æblejuice der er IKKE er lavet på koncentrat, du kan købe det i Aldi eller Lidl, da det vil være med til at normalisere din saltbalance , er det for syrlig de første dage for din mave, kan du evt blande en ½ liter æblejuice med ½ liter kold kogt vand.
    Ovenstående hjælper mig, når jeg løber ind i mave infektioner.

    Start forsigtig ud med ristet brød og smør 1-2 døgn, ingen mælk eller yoghurt eller krydret mad de første dage, når du begynder at få en lind afføring, kan du begynde at se dig om efter en mild kost indtil din afføring er normaliseret igen.

    God bedring

    Med venlig hilsen
    Rita
  • Indstillinger
    Jeg synes, det er gode og brugbare råd, du får her, men hvis du stadig har det dårligt bør du søge læge, da din krop simpelt hen ikke kan tåle at have det sådan i mange dage.
Log in eller Registrér for at kommentere.